• BrudiMaj2012

korta fingrar, visa era ringar :)

Vi har börjat kika efter ringar, jag har ganska korta smala fingrar och har lite svårt att få ihop det.. har en 4 mm bred förlovningsring, och den är nästan max vad mitt finger kan bära upp.. funderar på att ha en jättesmal förlovningsring och en i den här stilen.. www.google.se/m/search&source=mog&gl=se&q=schalins%20trinidad&sa=N#i=7 hur gör ni andra? Mer än gärna bilder!

• Svar på tråden korta fingrar, visa era ringar :)
  • Amejuli

Jag har ingen bild än för jag har inte fått hem bilden.

Men jag trodde först att jag vill ha en lite smalare (ca 3 mm) och en som var bred (ca 6mm) eftersom det varit lite inne och jag tyckte det var fint. Men jag provade det och insåg att det inte alls passade med 9mm ring på min hand.

Dessutom tror jag kanske att jag hade tröttnat på stilen lite eftersom jag kanske mer tyckte om det för att jag hade sett mycket sånt just då och inte för att det verkligen var jag.

Min vigselring är specialbeställd och har beställt en ny matchande förlovningsring så jag har ju inte riktigt kunnat prova dem tillsammans (lite läskigt) men de i affären hjälpte mig att prova olika liknande alternativ i samma bredder och då blev det att jag bestämde mig för att ringarna ska vara 3,3 mm vardera. Det kändes mer jag att ha två lika stora och bredden totalt (6,6 mm) passade mycket bättre på mina händer av modellen mindre.

Min rekommendation är verkligen att gå och prova mycket och att fråga om du får ta kort på olika alternativ i affären (när du har dem på dig) så du kan gå hem och fundera!

Ett annat tips är att tiondelars mm faktiskt gör skillnad även om det verka löjligt. 3 och 3,5 mm är exempelvis ganska stor skillnad.

Jag ska se om jag kan hitta en bild på när jag hade två lika stora som var ca 3,3 vardera (fast det är ju inte dem jag ska ha sen då...)

Den som du hade tittat på såg jättefin ut!!

• BrudiMaj2012

Precis, man måste verkligen ut och prova för att hitta sin modell.. :)
    Spännande med en specialbeställd ring,  har du designat själv?
    9 mm ring är ganska mycket, ja.. Då behöver man pianofingrar i de flesta fall tror jag :)
    Slänger in en bild på ringen som jag tänkt på, såg helt skumt ut när jag tryckte på länken i ts :P

• Amejuli

Nej inte riktigt. Så bra fantasi har jag inte :-P Men jag har modifierat den en del...

Ringen din är verkligen fin!

Nej nu ska jag leta på lite bilder allt...

• Lillskoj

Hm, jag kanske inte har så smala fingrar (15,1 i strl) men de är lite korta

Jag ville inte ha mer bredd än 10 mm. Förlovningsringen var på 5 mm och eftersom jag absolut ville ha lite större stenar i vigselringen så var jag tvungen att ha lite bredd på den. Jag tror att vigselringen slutade på 3,8 mm  = totalt 8,8 mm

Det är en som har påpekat att dom ser förstora ut

• Amejuli

Så här ser ringen ut som jag har utgått ifrån. Det blir fyra partier med baguetteslipade och tre partier med runda diamanter. Den kommer vara 3,3 mm bred. Sen kommer proportionerna på baguetterna vara annorlunda. De kommer att vara mer avlånga. Även om det inte syns på bilden så är de partierna lite mer kvadratiska i orginalet men då blev det så likt de runda partierna (inget är ju heller definierat i verkligheten som det ser ut på bilderna så allt flyter ju ihop mer).

Men jag hoppas det blir som jag tänkt mig och att det blir bra!
  • Amejuli
    Lillskoj skrev 2011-07-06 15:15:32 följande:

Jag ville inte ha mer bredd än 10 mm. Förlovningsringen var på 5 mm och eftersom jag absolut ville ha lite större stenar i vigselringen så var jag tvungen att ha lite bredd på den. Jag tror att vigselringen slutade på 3,8 mm  = totalt 8,8 mm

Men åh! De var ju fantastiskt fina!!! Och jag tycker inte det ser för stort ut på dig. Du har så smala fingrar och det gör att de ser lite längre ut än vad de kanske är och dessutom blir ju ringarna lite nättare i en mindre storlek.

Själv har jag korta medelstorfingrar tror jag? (jag har strl 16)

Verkligen jättefint iaf!! 
  • BrudiMaj2012
    Lillskoj skrev 2011-07-06 15:15:32 följande:

Jättejättefint verkligen! :)
  • BrudiMaj2012
    Amejuli skrev 2011-07-06 15:16:58 följande:

Så här ser ringen ut som jag har utgått ifrån. Det blir fyra partier med baguetteslipade och tre partier med runda diamanter. Den kommer vara 3,3 mm bred. Sen kommer proportionerna på baguetterna vara annorlunda. De kommer att vara mer avlånga. Även om det inte syns på bilden så är de partierna lite mer kvadratiska i orginalet men då blev det så likt de runda partierna (inget är ju heller definierat i verkligheten som det ser ut på bilderna så allt flyter ju ihop mer).

Men jag hoppas det blir som jag tänkt mig och att det blir bra!
    Gud vilken fin ring, verkligen unik! :)
    Kommer att bli superbra, du får lägga upp bilder när du fått den! :D
  • Amejuli

Här kommer bilden på när jag provade hur de olika storlekarna skulle kännas så detta är alltså inte de ringar jag ska ha men ungefär den här känslan kommer det va.
  • BrudiMaj2012
    Amejuli skrev 2011-07-06 15:27:35 följande:

Här kommer bilden på när jag provade hur de olika storlekarna skulle kännas så detta är alltså inte de ringar jag ska ha men ungefär den här känslan kommer det va.
    Jättefint ju..
    Fast ni båda har nog längre fingrar än jag.. :P
Svar på tråden korta fingrar, visa era ringar :)