• Future Mrs S

Läsk i vilken form+mängd?

Vi kommer inte ha särskilt mycket alkohol på vårt bröllop, vi ska inte ha någon fest utan bara en middag med massa barn närvarande, det kommer bli någon slags välkomstskål (tips?) som kommer vara alkoholfri och sedan vin+öl till maten annars är det läsk som gäller. Vi kommer ha buffe. 

Jag har funderat på vilken slags läsk vi ska köpa? Det billigaste blir väl att köpa typ 1,5 L pet flaskor eller 2 L pet, men det blir kanske jobbigt för barnen att bära själva och ingen vill nog att dom ska spilla på finkläderna.
    Då funderade jag på drickabackar? eller kanske köpa ett par flak med burkläsk? det blir ju dyrare men det kanske blir trevligare?

fast å andra sidan så ser det ju inte så trevligt ut med massa tomma drickaburkar på bordet heller... :S

Ska vi låta gästerna ha stora läskflaskor på borden?

Hur hade ni gjort?

Kanske ha stora flaskor vid buffen under middagen och sedan ha ett par burkar eller backar till minglet efter middagen+till tårtan? 

Och jag undrar hur mycket dricka vi behöver till ca 40 gäster.. ?

• Svar på tråden Läsk i vilken form+mängd?
  • tezz840

Om ni inte ska ha någon fest direkt utan bara middag så dricker väl inte folk så hemskt mycket dricka?

Välkomstskål kan ni ju göra någon alkoholfri bål, på fruktsoda eller något gott och lite goa frukter i kanske. Eller kanske Pommac eller så?

Vi kommer att köpa nån/några backar med dricka, med glasflaskor. Lite blandad läsk och lättöl. Tycker att det är snyggast istället för en massa burkar eller stora pet flaskor på bordet.

Är ni bara 40 pers och serverar öl/vin till maten så borde det ju inte bli så mycket läsk tycker man..? Eller vad ska ni göra efter middagen? Om ni planerar att sitta ett tag så kanske folk vill ha lite mer och dricka iofs.. =)

• Kattpoet

Var bor ni?

Har ni närheten  till Brunneby i Linköping?  För då kan ni  ju  handla deras  cider och enbärsdricka för inte för dyr peng.

Annars kan ju  ni kolla  om något musteri i närheten säljer backar med cider  , det blir ju lite roligare än  läsk även för barnen.

Och ja Pommac eller Champis i glasflaska är kanon som välkomsdrink, den smakar annorlunda emot  plastflaskorna. 

Svar på tråden Läsk i vilken form+mängd?