• AoH

Sminkning eller hår först?

Hur gör ni på bröllopsdagen? sminkar ni er först och sedan fixar hår eller tvärtom? Tankar och idéer? :)

• Svar på tråden Sminkning eller hår först?
  • Morneraka

min frissa bestämde att det var först hår, sen smink, efter det hjälp med påklädning, gör allt där så tja, mig spelar det ingen roll!=)

9/7-11
  • dreams come true

Jag kör håret i mitten typ... Först hår upp på spolar, sedan smink och sedan färdigställa frisyren..

• Future Mrs S

håret först kommer jag köra på.. :)

• baby freeze

Håret först, eftersom sprej och dylikt kan sabba sminket.

• förlovadflicka

Jag ska ha spolar i mitt hår så jag ska sminka mig själv medan de sitter i, har vi bestämt så jag sparar lite tid eftersom vi ska fotas ganska tidigt :) Är inte så orolig för hårsprayen, jag menar, vissa tar ju det medvetet över sminket för att det ska hålla ;)

• baby freeze
    förlovadflicka skrev 2011-07-06 21:14:40 följande:
    Jag ska ha spolar i mitt hår så jag ska sminka mig själv medan de sitter i, har vi bestämt så jag sparar lite tid eftersom vi ska fotas ganska tidigt :) Är inte så orolig för hårsprayen, jag menar, vissa tar ju det medvetet över sminket för att det ska hålla ;)
    Ja, bara man inte blir fläckvis glansig.. :-O
    Nej, men det är nog som du säger, att det inte är nåt att oroa sig för.
  • Kokoskorven

Jag ska sminka och fixa min systers frisyr (jag är hennes tärna) och ska fixa håret först så att sminket är så nylagt som möjligt. Inte för att det spelar så stor roll, men det känns bäst så.

• Future Mrs S

jag är mest rädd att bli svettig av nervositet+lock+plattång därför kör jag håret först och sminket sen ;D

• Charmina

Jag gifte mig 18/6 och jag tog håret först och sminket sen då blev det ingen risk att vatten eller dyrligt från frisören kunde förstöra sminket.

• Ciccci

Håret först o sminket sen.
    Sen får jag ha 2 stycken till hjälp för att komma i klänningen för att få den att sitta bra.. :P

Svar på tråden Sminkning eller hår först?