Lunch på dagen
Undrar hur ni som gifter er på eftermiddagen gör på bröllopsdagen med lunch? Vad äter ni? Bör man tänka på nåt speciellt? Man vill ju undvika att bli uppblåst eller få magknip :)
Undrar hur ni som gifter er på eftermiddagen gör på bröllopsdagen med lunch? Vad äter ni? Bör man tänka på nåt speciellt? Man vill ju undvika att bli uppblåst eller få magknip :)
Vi tänkte äta pastasallad
Vi åt sallad med bulgur, fetaost, tomater kyckling och en RI dressing.
Det kan vara bra att undvika vitlök och annan stark mat som kan påverka andedräkt och mage.
Tänk typ flygplansmat, inte för mycket fibrer, inte för mycket krydda och inte för stora portioner så ska det allt gå fint.. =)
Tänk också på att skydda klänningen, annars finns ju risken att man spiller bara för att man inte får.. ;) Vi använde två svarta sopsäckar och trädde in mig i för att skydda medans vi åt. På ett annat bröllop där jag var typ tärna hade jag köpt plastförkläden som man brukar köpa till studenter.
Vi kommer att göra en kyckingsallad med quinoa och ha någon sorts dressing till det. Klänningen kommer på efter lunch så det är ingen fara där för mig, Men annars så skulle jag nog ha skaffat ett rejält plastförkläde och kanske ett lakan dessutom som skydd
Vi gifter oss kl 13 och måste få i oss något mellan fotograferingen och vigseln. Mamma har lovat att göra små godbitar man kan ta i en tugga så det inte blir så kladdigt, tror det blir som något mingeltilltugg fast mer :) Och så tänker jag själv att jag vill dricka mineralvatten i flaska, så minskar risken för att man spiller jämfört med om man dricker ur glas eller ve och fasa med sugrör :P
Vi (Jag & mina 2 tärnor) kommer att beställa thai eller liknande som vi äter mitt på dagen efter frisören. Om jag bara får i mig en sallad till lunch kommer champagnen att slå till rejält, det vill jag inte riskera. Klänning & läppstift åker på efter maten.