• Anonym (oroad)

Domningar i bla. ansiktet..

Tänkte höra om det finns någon med samma problem
    eller någon som har någon idé om vad det kan vara för fel på mig?

Har i ett års tid haft domningar i ansiktet, armar och ben.
    Dessa kommer och går, oftast sitter det i ett par timmar för att sedan försvinna,
    och ibland återkomma flera gånger per dag.
    Ibland har jag varit fri från domningar i ett par veckor..
    kan inte se något mönster i det alls..
    Jag jobbar cirka 220h/ månad och har så gjort under 2.5 års tid utan semester..

Mycket tacksam för svar..

• Svar på tråden Domningar i bla. ansiktet..
  • wiii

Eftersom att du själv skriver ner hur mycket du jobbar så anar du nog en möjlig anledning redan, stress.
    men gå till läkare och få det kollat! 

• Houdini

Det kan vara en typ av Aura-migrän som visar sig så. Stress som du själv är inne på. Har du någonsin skadat din nacke? Är du spänd, gnisslar du tänder?

Allt de ovan kan tydligen ge de symptomen, jag har nämligen också problem och är utredd ganska noggrant nu och de hitter inga fel.

Men gå till läkaren till att börja med, det är med största sannolikhet inget farligt men det måste de utesluta i alla fall

• mamma56

Hej! Ja, jag tycker absolut att du ska gå till din vårdcentral, som sedan ev. kan remittera dig till neurolog. Vill absolut inte skrämma upp dig, tycker bara det är viktigt att följa upp sån här symtom.
    Lycka till!

• Zelmah

stress eller migrän? du jobbar ju väldigt mkt uppenbarligen. Du borde ha semester och kanske försöka gå ner i arbetstid om det är möjligt. en normal heltid ligger ju på 160h/månad och du jobbar ju ytterligare 60 timmar.. Är det nån särskild anledning till att du jobbar så mkt eller är det att du vill jobba så? Eget företag? Du hade kanske mått bra av lite vila? Alla behöver ett break ibland. Själv längtar jag också efter semester... ska bli gött när man har möjlighet till det.

Borelia funderar jag oxå på.. av det kan man få domningar som symptom, du kanske haft en fästing utan att du märkt det och fått Borrelia från den? Men iom att du jobbar så mkt kanske det snarare har med utmattning att göra.

Boka tid på vårdcentralen och prata med en läkare.

• Miss L

Jag tycker att du borde kolla upp det sa snart du kan! Stress ar aldrig halsosamt, och aven om folk ar olika kansliga for det sa paverkar det oftast halsan pa ett eller annat satt. Jag hade domningar for manga ar sedan men de forsvann, sa jag tror bara det var nagon nerv som kommit i klam. Daremot har jag i olika omgangar haft flera manaders uppehall fran mensen nar jag varit riktigt stressad, och har insett att jag inte fungerar bra under stress.

Det ar otroligt viktigt att lyssna pa kroppen och ta hand om sig sjalv, sa det tycker jag att du ska forsoka gora framover. De symptom du har kan ju vara ett tecken pa stress, men det kan ocksa vara nagot helt annat och darfor ska man alltid lyssna pa sin kropp och kolla upp sant som man undrar over. En nara van till mig trodde att hon inte hade tid att ga till doktorn, men nar hon val kom dit forstod hon att hon borde tagit sig tid och kommit tidigare. Som tur ar gick allt bra. Visst ar arbete och pengar viktigt, men halsa och valbefinnande ar viktigare!

Lycka till och stor kram.

Svar på tråden Domningar i bla. ansiktet..