• LoJ

Kan man kombinera en vitguldssring med en rödguldsring?

Kan man det? Jag har nämligen stora problem att välja antingen rödguld eller vitguld, funderar därför på om jag ska blanda. Vad tycker ni?

Denna ring har jag som förlovningsring i vitguld fast med diamanter runt 75% runt om.

...och denna ring funderar jag på att ha i rödguld men med infattningen runt diamanten i vitguld så att de matchar bättre med varandra!

Hjälp mig vad tycker ni?
  • Svar på tråden Kan man kombinera en vitguldssring med en rödguldsring?
  • Niini

De blir garanterat jättesnyggt! Finns massor med ringar som är tvåfärgde nuförtiden också :) Dessutom sitter jag själv med en av var!

• 2011bröllop

Håller med bruden !!!  Våra ringar är gjorda i blandning mellan vit o rödguldSkrattande O det blev super !!

• errekrook

Absolut! Min kollega har en jätte snygg vitguldring med en tunn i rödguld bredvid. Hade annars inte riktigt trott på den kombon. Men go for it!

• Tricolor

Precis de ringar du har valt, fast tvärtom, har jag valt till mig. Alltså rödguldsring med en sten i och vitguldsring med många stenar. Det ser väldigt fint ut tillsammans och jag är jättenöjd. Tror att du säkert blir nöjd med den kombon!

• Lilflo

Det blir jättesnyggt! Har något liknade och har fått mycket beröm för mina tvåfärgade ringar.

• LoJ

Tack för era svar. Fler som tycker till? Bilder?

• Lisa201109

Jag hade en ganska klar blir för mig att jag absolut inte skulle ha rött guld, och framför allt inte matcha rött guld med vitt guld. MEN, nu sitter jag här med en ring i varje. Är supernöjd med mitt val och tycker att man helt klart kan blanda. Glad

• Lisa201109

Vigselring, fast i vitt guld
  • BrudiMaj2012

Jag ska ner och prova den här ringen idag.. :)

• drömmer

Oj vilken bra tråd, det har jag också funderat på. Jag har en slät i rödguld nu, som jag ska kolla om man inte kan sätta in en sten i. Sen vill jag ha en vitguldsring med fler diamanter Glad

Kan man få se lite bilder på era ringar ?

• LoJ

Fina ringar! Det lutar nog åt att det får bli blandat . Ska ta mig till guldsmeden och prova på riktigt så får vi se...

• drömmer

Lät lite fel ju, men jag menar att det hade vart kul att se era ringar som redan är gifta .

Måste också ta mig ut en dag och kika lite. Har bara kollat på nätet hittills, och vet ganska så säkert vad jag är ute efter. Men jag vill nog köpa i butik. Så svårt och veta exakt storlek osv?

Svar på tråden Kan man kombinera en vitguldssring med en rödguldsring?