• Mace

Kan man använda förlovningsringen som vigselring?

Jag förstår att man KAN det, men finns det något skrock förknippat med att använda vigselringen som förlovningsring?

Det har helt enkelt inte blivit tid att skaffa en vigselring och eftersom allt skall beställas och det är semestertider så är det kört att få tag i en. 

• Svar på tråden Kan man använda förlovningsringen som vigselring?
  • Tessann

Ingen aning.. men jag kommer göra det..

Allt blev så hastigt å lustigt och titanringar där jag köpt förlovningsringen har semesterstängt så jag får lov att klara mig utan vigselring i några veckor.. tror jag överlever ;)

Men om det finns något skrock har jag ingen aning om :)

• LoJ

Är inte säker men jag tror inte det. Tror också att det var vanligt förr att bara ha en ring, min mamma har till exempel det.

• bruden
    Mace skrev 2011-07-09 08:38:36 följande:
    Det har helt enkelt inte blivit tid att skaffa en vigselring och eftersom allt skall beställas och det är semestertider så är det kört att få tag i en. 
    Det finns exempelvis på Vigselbutiken där många leveranser tar max en vecka. Kolla på www.vigselbutiken.se
  • prinsessanogrodan

jag har aldrig hört något sånt skrock, så det tror jag inte finns. Kör på, det går att ordna i efterhand.

• Mace

Tack för era svar!

Jag har heller aldrig hört det, men ville kolla... Är inte jätteskrockfull, men ändå lite...

Tack för tipset om Vigselbutiken. Tyvärr är väl det stora problemet att jag inte alls vet vad jag vill ha och det känns så trist att bara köpa en ring för köpandets skull. Tror jag kör på förlovningsringen och så kan jag lägga till en ring sedan istället. 

• BlivandeFru2011

jag vet inte om det finns någon skrock kring det. Dock vet jag att min svägerska använde sin förlovningsring som vigselring, hon satte dock dit en sten på den och har planer på att utöka den vid senare bröllopsdagar.

Svar på tråden Kan man använda förlovningsringen som vigselring?