Bröllop i Thailand - hjälp med pappersarbete!
Vi ska gifta oss i Thailand nu i december och vi längtar massor efter det! Men jag har så himla svårt att begripa vilka papper vi måste fixa med i förväg för att vigseln ska vara giltig även i Sverige. Jag hittade följande på en sida men vet inte om det stämmer eller om det är allt...
------------------------------------------------------------------------
Thailand kräver
*Äktenskaps certifikat:
*För att ingå och registrera äktenskapet kräver thailändska myndigheter ett intyg på engelska. Detta utfärdas på ambassaden.
För att intyget ska godkännas av thailändska myndigheter krävs följande:
*Årlig inkomstuppgift i original – kan vara lönebesked från arbetsgivare där yrke framgår, uppgift om pension från försäkringskassan och/eller annan pensionsutbetalare etc.
*Referensbrev från två vänner (ej släktingar) i Sverige, där det framgår att sökanden är ogift. Breven ska vara undertecknade och bevittnade. finns här: http://www.swedenabroad.com/Page____60036.aspx
*Fotokopia av båda parternas pass.
*Det av ambassaden utfärdade intyget ska översättas till thailändska och legaliseras hos Utrikesministeriet i Bangkok. De flesta översättningsbyråer ordnar legalisering mot extra ersättning
* De legaliserade dokumenten (intyget och översättningen) kan nu överlämnas till thailändskt distriktskontor (amphur) där registrering av äktenskapet sker. Ingen ceremoni äger rum utan enbart en registrering. Parterna är nu gifta enligt thailändsk lag.
-------------------------------------------------------------------
Är detta "allt"? Och vad gör jag efteråt? Har förstått att något ska översättas till Svenska och sedan ges till skatteverket eller nått i den stilen...
Någon som har erfarenhet och kan hjälpa mig?