Hur har era bröllop varit i Thailand?
Jag sitter och försöker planera lite inför vårt bröllop i dec på Phi Phi. Hotellet har en färdig "mall" som vi modifierat lite. Vi kommer ha cermonin som tar ca 1 timme, vi kommer plantera ett träd/buske i kärleksträdgården och vi kommer ha middag.
Vi åker dit med våra föräldrar och syskon + respektive så totalt blir vi 11 personer, inget jättestort bröllop med andra ord.
Jag undrar hur ni andra har gjort med upplägget... Hur har ni gått fram till vigselförrättaren? Vi kommer att gifta oss på ett "berg" och jag funderar på om hela följet ska gå upp tillsammans med oss i täten och när vi kommer upp så går vi fram till "prästen" och de sätter sig på stolarna och sedan börjar vigseln. Vad tror ni om det? Eller ska de sitta där i förväg och så kommer jag och min m2b själva? Eller ska han stå och vänta på mig där framme? Gud, det är ju jättesvårt... Hur har ni andra gjort?
Ni som haft familjerna med, har det varit tal etc då? Typ brudens far osv? Har ni haft dans? Vi funderar på att ha typ brudvals - fast inte vals utan mer bara första dansen. Men ska man ha mer dans trots att vi bara är familjen? De kanske inte alls vill svänga loss...
Som sagt, jag vill gärna gärna gärna veta hur ni som gift er i Thailand gjort!!! Tacksam om ni vill berätta lite