• Tessann

Klänning till den enkla festen?

Hej!

Vi gifter oss borgeligt helt ensamma den 19 Juli, sen har vi en fest hemma den 23:e..
    Ingen klädkod på festen och trots att det är en bröllopsfest så har vi gjort klart för våra gäster att det är en enkel "spritfest" *S*

Men jag känner ändå att jag skulle vilja stå i vitt :)
    Men det får inte vara "för mycket"..

Denna beställde jag nu:

http://www.ellos.se/dv/1-Overdelar-Klanningar-tunikor-Klanningar/Esprit-EspritCollection/_/N-f4bZh3j?Nr=319170

Tycker den var hyfsat enkel.. MEN.. kan jag ha svarta pumps till? Eller måste det vara vita?
    Jag är en väldigt "svart" tjej annars.. har aldrig färger på mina kläder utan klär mig i svart, grått och vitt..
    Så samtidigt vill jag inte se för "pluttinuttig ut" ;)

Gah vilket huvudbry! :)

• Svar på tråden Klänning till den enkla festen?
  • Pinkgrape

Jag kommer ha en stor, riktigt brudklänning och en kyrklig vigsel. Jag kommer ha svarta pumps.

Enkelt för min del. Svarta skor kan jag använda fleeera gånger till och det passar mig bättre som person. Jag kommer dessutom ha en svart bolero i spets, svart i brudbuketten och ett svart band i midjan på klänningen. Jag gillar svart och känner mig bekväm i det, så varför inte ha det även på bröllopsdagen? :)

Jag tycker absolut att du kan ha svarta pums till :) Jättefin klänning förövrigt :D

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • labbalabba

jag tycker absolut att du kan ha svarta skor till klänningen! kommer bli jättefint!

• hysch

jag kör som pinkgrape, "riktig" brudklänning och svarta pumps. Tänker göra mina underbara, sköna, vackra favoritpumps, inga ömma fötter på den stora dagen :)  tror svarta blir jättebra till den klänningen!

Svar på tråden Klänning till den enkla festen?