• JochS

Egendesignad vigselring.

Har kikat runt på vigsel-ringar men hittar inte den rätta. Har sedan jag var yngre velat ha en överlappande ring med tre eller fyra små diamanter i ett bard över förlovnings-ringen.

Är det någon som vet vad det kan tänkas att kosta att designa sin egen ring? Var kan man hitta en guldsmed som gör efter ens egna önskemål??

Gärna runt Norrköping. 

• Svar på tråden Egendesignad vigselring.
  • MickeAngelica2011

Hej!
    Tror att du kan gå till vilken guldsmed som helst och berätta vad du vill ha. det enda som kan vara skillnaden är priset. Jag har precis fått min vigselring av min guldsmed och är över all förväntad galet nöjd :)  men han har sin affär i stockholm men underbar människa :)

men kolla eniro guldsmed i norrköping så ringer du.  hör av dig om du vill ha numret till min guldsmed, tyvärr har han semester nu, när ska du gifta dig?

• JochS

Jag ska inte gifta mig förrän nästa år i slutet av Juni. Men tänker att det är bra att kolla runt lite så jag kan få precis vad jag vill ha.

• wiicky

Det där låter lite som våra vigselringar. Jag ritade mina och gick till en guldsmed som gjorde dem. Jag tror vi gav 11 000 för båda våra vigselringar med 7 vita och 2 färgade diamanter. De är i vitguld. Jag tror det finns bild i mitt galleri. 

• prinsessanogrodan
    Daniel1 skrev 2011-07-15 18:23:45 följande:

Hej!

Helt rätt! En guldsmed med egen verkstad kan göra ringarna precis som ni vill ha dem. Jag är en guldsmed och har en egen liten verkstad och gör helt efter kunders önskemål. Fråga gärna, så svarar jag så fort jag kan.

M.v.h; Daniel-Guldsmed

Å så störigt med människor som tror att de ska kunna få gratis reklam!
  • Beloved

Hej! 

Jag läste ditt inlägg och måste ge mina varmaste rekommendationer till Anders Fors Guldateljé/Jewellery by Jenny. De är dock belägna i Stockholm, men jag menar att det kan vara värt resan. Jag och min fästman har länge funderat på stil och design. Har känt att vi velat ha något unikt och speciellt som vi själva tagit fram. Efter besök i olika butiker och hos guldsmeder hittade vi till Anders och Jenny Fors.

Jag tycker att de har ett fantastiskt koncept som tillåter kunderna att själva vara med att designa sina smycken med hjälp av ett designprogram. Vi beskrev våra tankar och önskemål och så kunde de skapa våra drömsmycken direkt i datorn, helt fantastiska hantverkare! Vi fick med oss en skiss och utifrån den arbetar de fram smyckena som vi helt själva varit med och utvecklat. Vi väntar spänt på att få hämta våra ringar. 

Läs mer om deras hantverk och se deras hemsidor på: 

http://www.jewellerybyjenny.se/
    http://www.vigselring.nu/ 

• jazzie78

Vi gick in till vår lokala guldsmed och pratade med honom. Vi la upp vår ide´om hur ringen skulle se ut och han gjorde det helt otroligt bra!!! Jag är supernöjd och skulle helst velat trä på ringen samma dag vi hämtade ut den Oskyldig vi hade också gammalt guld som vi inte använde oss av och nu lämnade vi in det och guldsmeden gjorde ringen av det. Vi betalade lite emellan men det var inte så mycket.

Så tipset från mig är att gå in och prata med en guldsmed. Är han/hon duktig så kan de göra så som din önskering är.

Lycka till!

• liley
    jazzie78 skrev 2011-07-24 18:56:22 följande:
    Vi gick in till vår lokala guldsmed och pratade med honom. Vi la upp vår ide´om hur ringen skulle se ut och han gjorde det helt otroligt bra!!! Jag är supernöjd och skulle helst velat trä på ringen samma dag vi hämtade ut den Oskyldig vi hade också gammalt guld som vi inte använde oss av och nu lämnade vi in det och guldsmeden gjorde ringen av det. Vi betalade lite emellan men det var inte så mycket.

Så tipset från mig är att gå in och prata med en guldsmed. Är han/hon duktig så kan de göra så som din önskering är.

Lycka till!
    Vilken guldsmed var det? Jag är nämligen också intresserad av att designa en egen vigselring.
  • jazzie78
    liley skrev 2011-07-25 17:11:57 följande:
    Vilken guldsmed var det? Jag är nämligen också intresserad av att designa en egen vigselring.
    Vi bor i Bollnäs och det heter S.Petersons. En liten lokal guldsmed och jättetrevlig!
    Sök på eniro så kommer det upp.

Lycka till med att hitta just DIN ring Skrattande
  • MariClaudin

prova hos www.valstaguldsmed.se han är duktigt och har bra service
    de kan även rita din önske ring med cad program så ni kan se resultatet innan ni bestämmer.
    lycka till mari.:) jag köpte min där

Svar på tråden Egendesignad vigselring.