• NoworNever1

När frågar man?

hej !! Funderat lite kring vilka jag vill ha som mina tärnor, och kommit fram till att självklart så ska det vara mina båda systrar! Det är självklart.

Men när är det dax att fråga dom? Vi gifter oss om ett år, hur långt innan bör man fråga om dom vill ?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-11 10:14
    Tips på hur man kan fråga på ett roligt sätt??
  • Svar på tråden När frågar man?
  • Mirjami

Fråga nu! Jag frågade mina ca 16 månader innan! Bättre tidigt än sent! Då har de god tid på sig att planera hippa, leta klänningar (om inte du fixar det då) och stötta dig i planeringen. Systrar är ovärdeliga när det gäller sådant. Sjäklv har jag fyra bröder men ingen syster. Så jag har min kusin och mina vänner som plågas av mitt eviga prat om bröllop :D

• NoworNever1

Jag vill så gärna fråga nu :) Vill berätta för alla de närmaste att vi ska gifta oss! Då ska jag ställa frågan snart. Funderar på om man ska ge en gåva i samband med frågan? kanske någon smycke som båda kan bära under bröllopsdagen?

• GeneralElectric

Eftersom det är dina systrar kan du gott fråga dem så snart som möjligt eller i samband med att ni ändå informerar dem om att ni ska gifta er.
    Skulle det handla om väninnor skulle jag rekommendera 5--6 månader i förväg, vilket nog är lagom lång tid för planering (såvida de inte bor utomlands och behöver planera hemresor, då kan det krävas mer tid). Det finns gott om stories här på BT om tjejer som frågat sina tärnor i _väldigt_ god tid och som sedan ångrat sig. Det blir en trist situation för alla.
    Jag frågade mina tärnor i samband med att vi ändå skulle ses för frukost eller lunch. Sade i förväg att jag hade en viktig fråga att diskutera med dem, så att de skulle känna viss förväntan.
    Två av näbb-barnen frågade jag lite formellt genom att vi gick till en viss kyrka i staden där vi bor, och tillsammans tittade på en brudkrona de har utställd där och talade lite allmänt om att gifta sig och om att vara med i en brudnäbb. Sedan frågade jag dem om ville vara med i min!
    Det är förstås fint om du ger sina systrar/tärnor ett smycke, men min rekommendation är att du väntar med att ge dem det. Du kommer att hitta så mycket fint under din bröllopsplanering. Har du vissa smycken i åtanke är det förstås fint att ge dem redan när du frågar.

Svar på tråden När frågar man?