• Rickina

Frisyr till tärnan?

Jag har sett många trådar med bilder på klänningarna till era tärnor, men jag är nyfiken på hur era tärnors frisyrer ska se ut! Bild? Beskrivning?

• Svar på tråden Frisyr till tärnan?
  • GeneralElectric

De har alla relativt kort hår, och fick korta frisyrer med mycket 20-talsinspiration – typ shinglade vågor! Det blev väldigt fint, fast det regnade så någon av dem fick problem med att frisyren inte höll så väl...

• Rickina
    GeneralElectric skrev 2011-07-12 13:41:07 följande:
    De har alla relativt kort hår, och fick korta frisyrer med mycket 20-talsinspiration – typ shinglade vågor! Det blev väldigt fint, fast det regnade så någon av dem fick problem med att frisyren inte höll så väl...
    Åhh vad fint! Men trist att det regnade så klart. Min tärna har långt hår och vi har lite idétorka :/
  • LisaEleonor

Min tärna har lite halvlångt hår, till axlarna ungefär. Hon får nog någon sorts fläta eftersom jag ska ha det. Så något som liknar mitt men inte är precis likadan.

• Rickina
    LisaEleonor skrev 2011-07-12 13:55:52 följande:
    Min tärna har lite halvlångt hår, till axlarna ungefär. Hon får nog någon sorts fläta eftersom jag ska ha det. Så något som liknar mitt men inte är precis likadan.
    Så har vi också tänkt och jag ska ha lockigt och uppsatt. Men vill inte hennes frisyr ska vara precis som min så det är svårt, för min tärna vill gärna ha en hel del hår uppsatt då det förmodligen kommer vara varmt och hon vill inte ha för mycket hår nere då, vilket jag absolut kan förstå.
  • marimekko86

Jag kommer ha lockigt utsläppt hår, har väldigt långt hår. Kommer eventuellt sätta upp lite hår bakåt från ansiktet och så kommer jag ha e ett hårsmycke i håret,lite på sniskan, nästan som ett diadem.

Mina tärnor (mina systrar) har halvlångt hår, en bit nedanför axlarna och de ska också ha lockigt, utsläppt med med fläta i håret på något vis. Inte exakt samma som varandra, men liknande.

• GeneralElectric

Jag har långt hår med fall i. Det lockades ordentligt (vilket inte höll sååå bra i regnet) och så hade jag en fläta uppe på huvudet som dock användes mest för att fästa brudkronan i.
    Tärnorna hade alltså ingenting av detta, eftersom de har helt andra typer av hår. De ville inte heller ha några blommor i håret, vilket de slapp! Men för din tärna, som verkar ha längre hår, kanske det vore en idé att fästa blommor i håret, t ex en sort från din bukett? T ex att ha utsläppta lockar och så en enkel uppsättning med fläta och blommor där bak, eller blommor på sidan/uppepå huvudet?

• MrsT2011

Jag och min tärna matchade varann klädmässigt, så i samråd med frisören tyckte vi att det blev mer "levande" med olika frisyrer. Jag hade utsläppt hår, rak snedlugg kombinerat med hollywood-lockar. Tärnan hade också rak snedlugg men helt uppsatt hår, en ganska "slarvig" knut som fästes på sidan i nacken. Skitsnygga var vi! Glad

• Pinkgrape

Mina tärnor kommer ha ungefär denna frisyren. De har båda typ samma längd och färg på håret.
    Den enda skillnaden är att de bara kommer ha ett hårspänne/nål eller vad man nu kallar det.
    Håret kommer alltså bara vara uppsatt på höger sida.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Chicita

Svinrygg är klassiskt och elegant och kan göras mer eller mindre strikt eller slarvigt beroende på vilket intryck man vill ha.
    Om du ska ha knut så kan hon ha svinrygg, eller så kanske hennes knut kan vara låg om din är hög, eller tvärt om...
    Ni behöver inte kopiera varandra och göra frisyrerna exakt likadana även om ni har liknande frisyrer.
    Om samma frisör sätter upp era hår så kan du ju helt enkelt be den frisören att göra en uppsättning som får bort håret från hennes nacke och rygg utan att kopiera dig.

Annars är en klassisk hästsvans snygg också och det går att smycka med blommor eller en flätad slinga eller annat... 

• Leona75

Jag ska ha ett diadem med röda detaljer och min tärna matchar med hårnålar med röda detaljer. Vi har hittat smyckena hos Diadema.se.

• pimory

vi ska göra hos frissan på morgonen och jag sa att hon fick göra tärnan ful så att hon inte blir snyggare än mig! hahahaha närå, blir en enklare styling av håret

Svar på tråden Frisyr till tärnan?