• Jennet

Varmbadhuset Saltholmen - trångt med 100 gäster?

Hej! Är det någon som har erfarenhet från att varit på bröllop i Varmbadhuset på Saltholmen? Vi planerar att ha vår fest i april 2012, alltså i lågsäsong, och vi kommer att ha 90-100 gäster. Lokalen är brandskyddad för 100 personer men vi undrar om det inte blir tok-trångt om man är så många gäster? Givetvis finns ju den härliga bryggan utanför där man kan sträcka på benen och lufta sig, men i april kan det ju vara lite kyligt så man kan ju inte riktigt räkna med bryggan. Det blir liksom en bonus om vädret är så pass bra så att man kan utnyttja den. Alla erfarenheter tas verkligen tacksamt emot!!! Det är ju ganska mycket pengar man betalar för lokalen så man vill ju att det ska bli bra.

• Svar på tråden Varmbadhuset Saltholmen - trångt med 100 gäster?
  • Therese142

Hej,

vi hade vårt bröllop på Varmbadhuset nu 27/8 och vi var 54 gäster och 2 spädbarn med barnvagnar och jag tyckte det var alldeles lagomt. Underbar lokal!! Det regnade som fasiken men det var kvavt ute vilket gjorde att det blev lite varm i lokalen. Det finns endast 2 stå fläktar där. Dock har jag pratat med en vän som var där på bröllop och de var 100 gäster och det var riktigt riktigt varmt ute och det var jobbigt för henne som var gravid. Det funkar men det blir inte mycket plats över. Och det brudparet hade inte tagit med extra fläktar. Alla dörrar stod öppna på både deras och vårt bröllop så det kommer in lite extra luft. Men bryggan är helt fantastiskt och även om det regnar så går det alldes utmärkt att vara där. Vi hade både brudskål och tårta där ute.. Vi hade också catering och serveringspersonal där ifrån och jag lovar dig, de var helt fantastiska! Vi slapp städa, allt var iordningplockat dagen efter så vi bara hämtade och la in i bilen och åkte iväg.

Så mitt svar är: Självklart kan man vara 100 personer MEN ta med extra fläktar för det blir varmt. MEN det är värt varenda krona!!

• msoderby

Hej,

Är nyfiken på om ni anordnade ert bröllop på Varmbadhuset i Saltholmen? Vad tyckte ni om lokalen, hur många gäster var ni? Hur gjorde ni med baren?
    Jag har fått en offer från dem och tycker att 1225 kr / person ex. dryck var lite väl dyrt. Fick ni ner priset på något sätt?

Svar på tråden Varmbadhuset Saltholmen - trångt med 100 gäster?