• Pinkgrape

Noter till Änglagård och Visa vid vindens ängar?

Är det någon som har noter till låtarna "Änglagård - Björn Isfält" och "Visa vid vindens ängar - Mats Paulson" som ni kan/vill mejla till mig?

Alternativt vet någonstans där jag kan hitta dom?

Har försökt på tex kyrkomusik.se, men får det inte att funka :/

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Svar på tråden Noter till Änglagård och Visa vid vindens ängar?
  • förlovadflicka

Kolla på biblioteket, finns med all säkerhet där :)

• Pinkgrape

Måste man inte ha lånekort då? Får man kopiera där? :)

Haha jisses vad jobbigt det kändes med biblioteket, har inte vart där sedan i högstadiet tror jag :P

• förlovadflicka
    Pinkgrape skrev 2011-07-12 15:37:31 följande:
    Måste man inte ha lånekort då? Får man kopiera där? :)

Haha jisses vad jobbigt det kändes med biblioteket, har inte vart där sedan i högstadiet tror jag :P
    Haha oj! :P Man får inte kopiera noter enligt upphovsrätten, så du får låna hem dem. Gå bara fram till disken och säg att du vill ha ett lånekort, tror inte det kostar något :)
  • Pinkgrape
    förlovadflicka skrev 2011-07-12 15:42:48 följande:
    Haha oj! :P Man får inte kopiera noter enligt upphovsrätten, så du får låna hem dem. Gå bara fram till disken och säg att du vill ha ett lånekort, tror inte det kostar något :)
    Jag har ett lånekort, men också en långdragen tvist med vårt kära bibliotek. De påstår att jag har en bok hemma som jag lämnat igen för en herrans massa år sedan.

Men om man inte får kopiera, hur ska då kantorn få noterna?
  • förlovadflicka
    Pinkgrape skrev 2011-07-12 15:45:22 följande:
    Jag har ett lånekort, men också en långdragen tvist med vårt kära bibliotek. De påstår att jag har en bok hemma som jag lämnat igen för en herrans massa år sedan.

Då får han låna noterna eller så får ni köpa dem (ett alternativ många glömmer :P)
  • Pinkgrape
    förlovadflicka skrev 2011-07-12 15:48:40 följande:
    Då får han låna noterna eller så får ni köpa dem (ett alternativ många glömmer :P)
    Vart köper man såna då? Känns ju faktiskt inte såååå jätteroligt att spendera några större summor på en sådan sak. Därför jag tyckte kyrkomusik.se var bra, men får det absolut inte att funka :/
  • Skumboll
    Pinkgrape skrev 2011-07-12 15:45:22 följande:

Kan inte kantorn fixa noterna själv?
  • Pinkgrape
    Skumboll skrev 2011-07-12 15:51:18 följande:
    Kan inte kantorn fixa noterna själv?
    Hon har semester fram till veckan vi gifter oss. Vi har hittills inte kunnat prata med henne om valet av låtar och har hon inte noterna eller inte kan låtarna, så finns det ju risk att hon inte kan spela. Det blir så kort varsel innan bröllopet då. Vi tänkte därför ha lite framförhållning och se ifall vi kan fixa noterna, bara ut i fall att..
  • Skumboll
    Pinkgrape skrev 2011-07-12 15:54:16 följande:
    Hon har semester fram till veckan vi gifter oss. Vi har hittills inte kunnat prata med henne om valet av låtar och har hon inte noterna eller inte kan låtarna, så finns det ju risk att hon inte kan spela. Det blir så kort varsel innan bröllopet då. Vi tänkte därför ha lite framförhållning och se ifall vi kan fixa noterna, bara ut i fall att..

Aha, du menade så!
    Jag frågade prästen om vi behövde ta kontakt med kantorn eller om hon tar kontakt med oss men så sa han att låtarna är så basic att det inte behövs (vi har ju också visa vid vindens ängar).
  • Pinkgrape
    Skumboll skrev 2011-07-12 15:59:05 följande:
    Aha, du menade så!
    Jag frågade prästen om vi behövde ta kontakt med kantorn eller om hon tar kontakt med oss men så sa han att låtarna är så basic att det inte behövs (vi har ju också visa vid vindens ängar).
    Ah okej, då hoppas jag på att det är samma för oss då :) Jag tycker och tror ju inte att de är så ovanliga låtar i bröllopssammanhang vi valt. Kantorn skulle kanske hinna ringa oss under veckan och då kan vi ju bara fråga henne. Hoppas hoppas :)
  • Skumboll
    Pinkgrape skrev 2011-07-12 16:00:35 följande:
    Ah okej, då hoppas jag på att det är samma för oss då :) Jag tycker och tror ju inte att de är så ovanliga låtar i bröllopssammanhang vi valt. Kantorn skulle kanske hinna ringa oss under veckan och då kan vi ju bara fråga henne. Hoppas hoppas :)

Nä men precis, och även om hon inte skulle ha det i huvudet borde hon ju kunna ta fram och fixa det på en vecka tycker man. 
  • förlovadflicka

Iaf visa vid vindens ängar tycker man ju att kantorn borde ha hemma i någon notsamling, vet inte hur många olika utgåvor jag har på den i mitt notbibliotek...

Svar på tråden Noter till Änglagård och Visa vid vindens ängar?