• bruden

Dukningshjälp please!

Idag ringde vår koordinator och frågade om jag hade några önskemål om dukningen på vårt bröllop. Korkad som jag var så svarade jag ju att ja såklart att jag har! Men... JAG HAR INTE DET!!! Det är totalt tilt i knoppen, ingen hemma ovanför axlarna trots att lyset är tänt...
    Våra färger är vinrött, vitt och svart men mest vitt och vinrött. Jag skulle dock vilja ha något som bryter av i festlokalen och skapar dels glädje men också harmoni osv. Jag funderar på grönt men... Är det helt galet tänkt av mig? Kan man bryta färgtema sådär? Shit vilket dilemma vi har!

Borden är stora och runda men vi har valt att sätta 10 pers/bord när det faktiskt går 12-14. Lite lagom luft emellan dem

Hur skulle ni ha gjort? Bilder, tips, någon? Please! 

• Svar på tråden Dukningshjälp please!
  • Margris

Det finns ju hur mycket som helst man kan göra, det är ofta pengar som styr men här har du lite alternativ, både påkostat och lite enklare. Hoppas att det är till någon hjälp : )

Wedding, Flowers, Reception, Red, Centerpiece, Orange

Wedding, Flowers, Reception, White, Centerpiece, Ceremony, Red, Bridesmaids, Inspiration, Board, Silver, Enchanted weddings events

Wedding, Flowers, Reception, Centerpiece, Decor, Table, Setting, Events by keri

Wedding, Reception, Centerpiece, Decor, Aqua and red, Carnations

Wedding, Reception, Centerpiece

Wedding, Reception, Centerpiece, Decor, Aqua and red

• bruden

Åhh det nedersta ser riktigt okay ut. Du har ingen större bild på det? Antar att du hämtat från Google men vad googlade du på?

• Margris

Den här gillar jag personligen och den skulle vara ännu snyggare med en spegel under ; )

Reception, Red, Centerpiece

• bruden

Den var jättefin Margris! Hittade denna som jag föll lite för:

Tycker om grönt också så det känns som ett fint avbrott mot det annars så mörka i vinrött  

• Margris

Ja den var fin. Det finns hur mycket som helst att välja på : )
    När gifter ni er? 

• bruden
    Margris skrev 2011-07-12 15:47:06 följande:
    Ja den var fin. Det finns hur mycket som helst att välja på : )
    När gifter ni er? 
    6/8 så det är inte lång tid kvar nu
  • Chicita

Du behöver nog inte säga att "så här vill jag ha det" till er bröllopskoordinator om inte du har en väldigt klar bild på hur dukningen ska vara. Och om du litar på henne...

Det är viktigt att tänka på att alla dekorationer antingen ska vara under ansiktshöjd eller över.
    När det är runda bord så kan det vara snyggt att ha riktigt höga dekorationer i mitten. Typ en glaspelare (så man ändå kan se igenom) och sen blommor högst upp i någon sorts arrangemang.
    Varför inte röda rosor (eller de blommor du ska ha i buketten) och murgröna...?

Du kan nog helt enkelt säga till din koordinator att du vill ha höga / låga arrangemang. Mycket / inga blommor och att dom har era färger i åtanke när dom dukar. Och sen släppa taget om du vågar Glad 
    Styr såpass att du får lite som du tänkt dig men låt dom sköta resten. Det är kreativa människor som jobbar med sånt här och det brukar faktiskt bli mycket bättre att låta dom göra det själva med lite ledord bara - än att ge dom en bild och säga "så här ska det vara"...

Lycka till med bröllopet Solig 

• Margris
    bruden skrev 2011-07-12 15:58:13 följande:
    6/8 så det är inte lång tid kvar nu
    Hehe....då hinner jag före ; ) vi gifter oss den 29/7!!!
Svar på tråden Dukningshjälp please!