• Jag han

Kan man ge floristen lite fria händer?

Ska till floristen nästa vecka. Kan inte riktigt bestämma vad för blommor jag vill ha. Känns inte så viktigt egentligen.

Vet bara vad jag vill ha för form på buketten och i vilka färger de ska gå i.

Tänkte visa henne lite färger, men be henne bestämma blommor och bestämma priset innan. Visst kan man väl göra så? Eller vill de veta exakt vad man vill ha?

• Svar på tråden Kan man ge floristen lite fria händer?
  • förlovadflicka

Berätta det lilla du vet och låt floristen ge förslag :)

• Jag han
    Oki. Tack, då testar jag det.. :)
    förlovadflicka skrev 2011-07-14 15:07:43 följande:

Berätta det lilla du vet och låt floristen ge förslag :)

• förlovadflicka

Jag var lite likadan, visste att jag ville ha en glameliaros och så sa jag det och då kom hon med en massa underbara förslag jag aldrig kommit på själv :)

• Jag han
    googlade den nu. Är det en enda stor ros??
    förlovadflicka skrev 2011-07-14 15:10:00 följande:
    Jag var lite likadan, visste att jag ville ha en glameliaros och så sa jag det och då kom hon med en massa underbara förslag jag aldrig kommit på själv :)
  • passionsblomman

Jag lovar och svär på att floristen kommer att bli glad! Det är roligt att få använda sin kreativitet och sitt konstnärliga sinnelag-det var oftast därför man en gång i tiden blev florist. Det är en stimulerande utmaning att få göra något eget och unikt som ska vara pricken över i till någons särskilda personlighet och helhet, istället för en exakt kopia av någon annans. Jag älskar den startpunkten, och batra du har en lyhörd och skiclig florist som jobbar seriöst, så kommer det säkert att bli jättebra det här.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
  • Jag han
    Låter ju kanon!! :) Då tar jag med ett gäng bilder på färger och ungefärlig form, så får hon köra på (för en hyffsad summa) :)
    passionsblomman skrev 2011-07-14 15:15:13 följande:
    Jag lovar och svär på att floristen kommer att bli glad! Det är roligt att få använda sin kreativitet och sitt konstnärliga sinnelag-det var oftast därför man en gång i tiden blev florist. Det är en stimulerande utmaning att få göra något eget och unikt som ska vara pricken över i till någons särskilda personlighet och helhet, istället för en exakt kopia av någon annans. Jag älskar den startpunkten, och batra du har en lyhörd och skiclig florist som jobbar seriöst, så kommer det säkert att bli jättebra det här.

• Erika

Absolut, det är ju floristens jobb! :) Jag hade också en idé om form och färger, men överlämnade val av blommor och sammansättning till floristen!

• Aleta
    passionsblomman skrev 2011-07-14 15:15:13 följande:
    Jag lovar och svär på att floristen kommer att bli glad! Det är roligt att få använda sin kreativitet och sitt konstnärliga sinnelag-det var oftast därför man en gång i tiden blev florist. Det är en stimulerande utmaning att få göra något eget och unikt som ska vara pricken över i till någons särskilda personlighet och helhet, istället för en exakt kopia av någon annans. Jag älskar den startpunkten, och batra du har en lyhörd och skiclig florist som jobbar seriöst, så kommer det säkert att bli jättebra det här.

Jag har sett bilder på vad Passionsblomman har skapat helt ur eget huvud endast efter vad hon tror passar brudens personlighet och det enda jag kan säga är u n d e r b a r t !!!

Svar på tråden Kan man ge floristen lite fria händer?