• polkapinne

Du med Schalinsring, är du nöjd?

Var nere i Hallbergs igår och tittade på "mina ringar". De passade fint ihop och känner att det nog blir dem.
    Har tänkt mig en Himla
    http://valstaguldsmed.shop.textalk.se/schalins-guld-ringar-priser-billiga-diamant-slata-bra-pris/schalins-norrsken/norrsken-himla-0-45-ct.html

och en Passion, båda i vitguld.
    http://valstaguldsmed.shop.textalk.se/schalins-guld-ringar-priser-billiga-diamant-slata-bra-pris/schalins-passion/passion-237-3312.html

Nu undrar jag bara om ni är nöjda med era ringar? Kvalitet?
    Priset var högre i butik än vad jag sett nu på nätet men vet inte om jag är helt bekväm med att köpa mina ringar via nätet. Var har ni köpt era? Finns de billiagre någonstans än hos Hallbergs?

• Svar på tråden Du med Schalinsring, är du nöjd?
  • Miss M

Jag har själv ingen Schalins så vet inget om kvaliteten, dock vet jag att även guldsmeder som inte tillhör någon stor kedja säljer Schalins. När vi köpte våra ringar fanns de på många ställen och Hallbergs var dyrast. Så kolla upp vilka guldsmeder i din stad som har de ringar ni vill ha och fråga dem om pris.

• jonsar02

Jag har en slät förlovningsring från Schalins och är mkt nöjd. I vår stad var Hallbergs billigast på Schalins ringar när vi jämförde priserna med andra affärer och guldsmeder.

• EmmaCOlofsson
    jonsar02 skrev 2011-07-14 23:35:14 följande:
    Jag har en slät förlovningsring från Schalins och är mkt nöjd. I vår stad var Hallbergs billigast på Schalins ringar när vi jämförde priserna med andra affärer och guldsmeder.
    Hej!

Min vännina som nyligen gifte sig hittade sin ring till ett bättre pris på Hedbergsguld.se

Lycka till!
  • Moas
    polkapinne skrev 2011-07-14 19:44:03 följande:
    Var nere i Hallbergs igår och tittade på "mina ringar". De passade fint ihop och känner att det nog blir dem.
    Har tänkt mig en Himla
    valstaguldsmed.shop.textalk.se/schalins-guld-...

och en Passion, båda i vitguld.
    valstaguldsmed.shop.textalk.se/schalins-guld-...

Nu undrar jag bara om ni är nöjda med era ringar? Kvalitet?
    Priset var högre i butik än vad jag sett nu på nätet men vet inte om jag är helt bekväm med att köpa mina ringar via nätet. Var har ni köpt era? Finns de billiagre någonstans än hos Hallbergs?
    Jag har köpt Passion ringen i vittguld. Nu har jag inte hunnit gifta mig än så ringen ligger fortfarande i sin lilla låda.
    Men den är så vacker!!
  • Victoria

Våra förlovningsringar är från Schalins och jag är sjukt nöjd med dom! :)

• JT2010

Vi har både förlovningsringar och vigselringar från Schalins och kunde inte vara nöjdare! Skrattande

• BrideToBe

Polkapinne:

Jag köpte en Himla ring i Ullared och sparade 2000 kr i jämförelse med en butik i Malmö.

Mitt tips är att ringa (0346-305 30) och kolla vad det har för priser på just DINA ringar:)

http://www.ullaredsguld.se/

Lycka till!!

• MrsT2011

Schalins tillåter inte försäljning på nätet längre. De försöker reglera priser genom att endast sälja över disk. Exempel på detta är vigselbutiken.se, de sysslar främst med nätförsäljning och butiken ser mer ut som ett kontor. Men för att schalins ska ha kvar dem som åteförsäljare måste kunderna åka till ängeholm och beställa sin schalinsring i butiken. Detta förklarade Vigselbutikens ägare för mig när jag var där.

Som tur är för mig så bor mina föräldrar i ängelholm, så för mig var det inget problem att åka dit och beställa. (När beställningen väl är gjord och betalning erlagd skickar de hem den färdiga ringen.) Priset var löjligt bra i jämförelse med vad guldsmederna här i göteborg erbjöd. Finns bild på båda ringarna i mitt galleri, är jättenöjd med dem! Vigselringen kostade 5800 kr, att jämföra med GBG där butikerna erbjöd mellan 8500-9500 kr för exakt samma ring!

Svar på tråden Du med Schalinsring, är du nöjd?