IKEA/ Ebay/ Ullared
Som rubriken lyder..
Vilket tror ni blir billliagst att köpa från?
Tyger, dukar, glas, servetter, vaser, dekorationer och allt som hör til? :)
Som rubriken lyder..
Vilket tror ni blir billliagst att köpa från?
Tyger, dukar, glas, servetter, vaser, dekorationer och allt som hör til? :)
Beror ju helt på vad du ska ha. En del kan vara billigare på vissa ställen medan annat är billigare på andra ställen. Allt finns nog inte på alla ställen heller. Gör en lista först och checka sen av med nätet. Ullared går det ju inte att göra så på så bor du i närheten får du ta dig en titt där innan du kollar nätet
Här kommer en lista med vad vi köpt från de olika:
Ebay:
Ullared:
Ikea:
Nu hade vi inte jättemycket dekoration eftersom vi höll till på en restaurang som fixade det mesta men bl a hade vi vaser, som egentligen är ölglas, från IKEA. 49 kronor för 6 st, alltså 8 kr/st, vilket jag tycker är riktigt billigt för stora vaser Jag knöt ett sidenband runt, som matchade bandet på min bukett.
Däremot tror jag att man kan fynda saker på ebay som är billigt att frakta ex konfetti, siden/organzaband, papper, tygblommor...
Beror nog på geografiskt avstånd också. Jag har 10 mil till Ullared 1 väg och om allt finns, då är Ullared billigast i Sverige. Men, det är ofta utplockat och sällan att samma saker finns när man kommer dit igen.
Håller med de andra att e-bay är grymmt när det gäller pynt och jag köpte även tärnklänningarna där. Frakten blir också dyrare ju tyngre saker du köper. Dukarna i USA är ofta i polyester, så jag köpte faktiskt tyg på ellos och sydde både tygservetter och dukar av det. De tkan man säkert sälja vidare sedan om man skulle vilja det.
Var på Ullared för nån månad sen och blev besviken på hur extremt lite pynt det fanns. Bor i Sthlm men vi semestrade på Österlen så blev bara 3 timmars resväg. Vi tyckte att Ö&B har i princip samma saker och samma priser så du borde ta en titt på Ö&B istället om du har det närheten.
Knoppa lakan från IKEA fungerade perfekt som dukar på vårt bröllop. Då slipper man sy upp nåt eller klippa. Kostar bara 19:-/st. Här finns bild på vår dukning: www.brollopstorget.se/Forum-1-81/m4024653.html
Resten borde du köpa på ebay. Finns mycket där frakten ingår i priset så det är jättebilligt. Älskar ebay!!
Vi köpte fiberväv på Ullared - ungefär halva priset jämfört med granngården och claes ohlson.
Vi köpte även superdupergoda tryffelpraliner för ca 2 kr st (förpackning m 12 st för 25 kr). Sen köpte vi också pappersdukar, ljusslingor, plastglas/bestick/tallrikar, servetter och säkert nåt mer som jag glömt där.
Våra blomdekorationer gjorde vi i Ikeas skålar Gottis. Det blev skitsnyggt!!!
Köpte dekorsten i limegrönt (på ikea), oasisblock och stack ner rosor, murgröna och lite andra blommor.