Måste ringarna höra ihop?
Hej!
Jag har en liten fundering... Jag och min kärlek förlovade oss för 3 år sedan och har likadana ringar i guld. När vi gifter oss så kommer jag inte att använda min förlovningsring längre som de flesta gör (de flesta kvinnor har väl både förlovningsringen och vigselringen på sig samtidigt, i alla fall i min familj) eftersom att vi vill ha vigselring i silver och tycker inte att det är fint att matcha. Dessutom skulle det förstöra det fina med vigselringen att ha två ringar tycker jag. Men hur som helst, för att komma till frågan. Jag ska ha en ring i silver och då vill vi förstås att D också har det så att det matchar, men måste man välja två ringar från samma märke som "hör ihop"? För när man köper förlovningsringar så köper man ju dem som hör ihop med varandra fast bara i olika storlekar. Hur är det med vigselringar? Om jag väljer en ring från t ex Guldfynd, kan han välja en ring från en helt annan butik då som inte alls hör ihop med min ring, eller måste de komma i "2-pack" för att det skall räknas som vigselringar? Blir så osäker nu, och saken är den att min ring är en silvrig med en diamant som sticker ut i mitten och det är ju inte precis någonting som vi kan sätta på D's finger... ;) Haha!