Slöja eller inte?
Jag kommer att ha en kort klänning, en grå kofta (som inte är så "bröllopig" men väldigt söt och arbetad), spetsstrumpbyxor, guldskor och broschbukett. Uppepå detta kommer jag att ha en liten virkad brudkrona i vitt, eventuellt med ett par små glittrande pärlor på. Håret kommer att vara lite löst samlat i en knut på ena sidan av nacken och sminket ganska naturligt i lite bronsiga toner.
Tanken är att min look ska vara lite påklädd och som ett gammalt bokmärke, ungefär.
Nu till min fråga. Ska jag ha en liten kort slöja till? Jag kom att tänka på det igår. Min klänning är en riktig bröllopsklänning, men som sagt, kort och enkel i sitt utförande (lite, lite 50-talsfeeling på den) och acessoarerna kanske inte typiska bröllopsacessoarer. Det kanske blir jättefint med en slöja, en som bara går till axlarna, ungefär?
Hur har ni tänkt kring slöjans varande och icke varande? Kommer du att använda slöja? Tänker du ta av den efter vigsel eller planerar du att ha den på hela kvällen?
(Och är det någon som har tänkt sig ett katolsk bröllop med lång spansk slöja, som kan vara det vackraste som finns? Synd att jag inte är katolik...)
Vår vigsel är utomhus i oktober.