• Gröna Anna

Hjälp med förslag på förlovningsring till min vigselring!

Hej!

Har hoppat runt bland trådar och tittat på bilder av underbara ringar!

Dock har jag redan klart för mig vilken vigselring jag vill ha. Det är nämligen min avlidne fars ring i guld guld med en rosa safir i slät infattning som jag ska förminska och putsa upp. Ringen är i stort sätt identisk med den på bilden nedan, någon mm bredare bara. Underbart vacker tycker jag men hur ska jag matcha ihop detta med en förlovningsring?? 

Är tacksam för alla tips jag kan få på ringar som kan tänkas passa ihop med vigselringen Glad

• Svar på tråden Hjälp med förslag på förlovningsring till min vigselring!
  • förlovadflicka

Åh vad fin ring! Alltså, det här låter säkert otroligt tråkigt, men jag tror att en slät guldring som är likadan fast minus safiren hade varit snyggast till. Ville själv inte ha en slät förlovningsring men jag tror att det hade varit snyggast i ditt fall :)

• cityalven

håller med, alternativt i guld med nått litet mönster i ringen men som inte tar överhanden ifrån vigselringen.
    Otroligt fin ring :)

• brollop6aug

Verkligen superfin ring! Och vad fint att bära din fars ring. Min pappa gick bort helt oväntat förra sommaren. Hans ring ska min lillebror få och jag och mn syster ska få var sin av mamma. Jag ska dock låna pappas ring och ha den insydd i min klänning under mitt bröllop. Den ska få sitta nära hjärtat så att han ända får vara med då hans förstfödda gifter sig.

• Gröna Anna

brollop6aug: Otroligt fin gest att sy in ringen i din klänning!

Svar på tråden Hjälp med förslag på förlovningsring till min vigselring!