• mysan33

bästa stället för tackkort?

måste börja med tackkorten snart, men vet inte var jag ska börja finns så många olika sidor.
    är det nån som kan rekommendera en bra och billig sida?

• Svar på tråden bästa stället för tackkort?
  • EllaBella

Vi beställde från Optimalprint och fick 20 st kort tryckta på 4 sidor inkl kuvert för 300 kr. Jag tyckte det var ett jättebra pris och vi kunde utforma dem som vi ville (vi valde t ex att ha tre bilder totalt, en på framsidan och två på insidan + text). Enda nackdelen var att utskrifterna inte var gjorda med högsta upplösning, så på en av bilderna är det några detaljer som är lite otydliga.

Kan ju jämföra med Calligraphen, där vi beställde inbjudningskort. Då gav vi ca 700 kr för lika många kort. Visseligen var inbjudningskorten jättevackra, i tjockt fint papper men jag tycker nog inte det var värt de 400:- extra. 

• Aniara4

Jag har just förköpt krediter på Ica foto. Har beställt foton därifrån förut och tyckte kvaliteten var ok. Det kom ett rabatterat erbjudande, så jag köpte 50 dubbla tackkort i A6-format för 420 kronor.

Dessutom köpte jag 500 vanliga foton för 244 kronor och en fotobok "Prestige" i A4-format och 100 sidor för 300 kronor, normalt kostar den 1000 kronor!

Porto tillkommer när jag beställer, vilket jag kan göra fram till mitten av november.

• GeneralElectric

Jag har just beställt tackkort hos Vistaprint. Kanske inte det bästa, men definitivt blev det rätt billigt - och jag hoppas att det är OK. Jag valde ett dubbelsidigt tackkort med ett av våra fotografier stort på första sidan, ett litet extra foto på baksidan, och med en enkel text (”Tack för all uppvaktning i samband med vårt bröllop”) på insidan.
    Jag gillade att jag fick plats att ange fotografernas namn – på framsidan genom att skriva texten längs med fotografiets kortsida (tack vare rotera-funktionen i roteringsverktyget).
    För 200 kort + 200 kuvert + extratjockt papper (280 g) + frakt betalar vi ungefär 1 000:- inklusive moms. Totalkostnaden blir alltså ungefär 5:-/kort – mindre än portokostnaden. Bra pris, tycker jag!

• Chloé
    mysan33 skrev 2011-07-15 16:52:33 följande:
    måste börja med tackkorten snart, men vet inte var jag ska börja finns så många olika sidor.
    är det nån som kan rekommendera en bra och billig sida?

Hej,

kan rekommendera att du går in på www.printwithwings.se . Där kan du hitta superfina tackkort till ett bra pris!

Svar på tråden bästa stället för tackkort?