ser dukningen tom ut?
Jag undrar samma som MrsT, hur många arr per bord och om det är rätt duk? Jag tycker duken är jättefin och passar helt klockrent ihop med ljuslyktorna!
jag tror inte alls det kommer att se tomt ut, bara dekorationerna kommer tätt nog.
En sak jag själv ofta slås av vid festdukade bord, är att man tagit i alldeles på tok för lite med ljusen. Nog för att man vill ha soft ljus, men ibland -rätt ofta faktiskt-uplever jag att man knappt ser vad man äter-än mindre sina bordsgrananr och det är heltrist.
Många gånger hade det hjälpt ofantligt mycket om man lånat ihop kandelabrar och satt ut på sisådär sex olika ställen. En allmän tanke alltså.
Vad gäller blommorna, så ska du absolut inte ha orkidéer i kylen!!! Det är tropiska växter som aldrig ska ha under 14 grader. Arrangemange är inga som helst problem att ni sätter ut kvällen innan, samtidigt som resten av dukningen. se bara till att ni vattnar på oasisen så skålen/fatet är fyllt med vatten. Ett enkelt sätt att göra det efter att man placerat ut dekorationerna (om man har låga skålar och då lätt spiller) är att ta en sådan där vattenflaska med en liten gummipip som man sedan kan trycka ut vatten i liten stråle med.