• brollop6aug

Fixa naglar?

Hej
    Jag gifter mig om knappt tre vekcor, 6aug, och har nu börjat fundera på det här med naglar. Jag har aldrig fixat något med dem tidigare, jag bara kapar dem så att de är korta. Använder nagelklippare och filar inte ens.

Har dock kommit på att det kanske är kul att de ser lite finare ut på bröllopsdagen men är rädd att det ser konstigt ut om man går någon stans och får dem fixade. Vill verkligen inte ha någon förlägning eller något konstigt. Har funderat på att bara måla naglarna själv men eftersom jag aldrig gjort något med dem så har jag kanska breda nagelband som går upp en bit på nageln. Inte så snyggt och får det inte att se bra ut när jag försöker skjuta ner nagelbanden.

Tips på vad man kan göra för att det ska se lite roligare ut. Vill verkigen inte lägga en massa pengar på detta

• Svar på tråden Fixa naglar?
  • jonnasnaglar

Hej!

Jag håller för tillfället på att utbilda mig till nagelterapeut, och såg din tråd och tänkte ge dig lite tips!
    Självklart att man kan få fina naglar utan att lägga ner en massa pengar på det.
    Dock måste jag ju säga att en förlängning med fransk manikyr är hur snyggt som helst.

Det du kan göra själv för att få bukt med dina nagelband är att du kan ha händerna i lite ljummet vatten.
    Ha händerna i baljan i ungefär 5-10 minuter, och sedan kan du försiktigt skjuta tillbaka nagelbanden med en nagelbandspusher (eller något liknande)
    Nagelbanden mjukas upp och blir lättare att skjuta upp om du har dom i vatten ett tag, och det är mindre risk att de spricker och går sönder.
    Lacka sedan i någon snygg färg,underlack före och överlack efteråt, så sitter lacket som ett smäck! 

Du kan även införskaffa en nagelbandsolja, som är himla bra till att göra nagelbanden väldigt mjuka och fina.
    Massera in den varje kväll innan du lägger dig, så får den verka medans du får din sömn!
    Dessa finns att köpa på de flesta ica maxi, h&m, ja lite överallt.

Jag hoppas du känner dig nöjd med mitt svar, och grattis till bröllopet!

Om du vill ha lite inspiration så kika gärna in min blogg där jag lägger upp nageldekorationer/nagelförlängningar jag gör.

www.jonnasnaglar.blogg.se

Lycka till nu!

Mvh Jonna

• magiska16juli

Hej!

Jo du kan smörja nagel banden med lite oja sen försiktigt putta ner det försiktigt...köp sen lösnaglar med klister som redan är dit satt..du bara trycker till dom mot nageln, så lipper du ha super klister som kan vara svårt om man inte andvänt det innan..!!! och dom naglarna som är för limmade finns med fint mönster på naglen, och släpper om du sitter med nagalarna i varmt vatten släpper dom!!  finns på HM eller på kicks...lindex kanske oxå ha dom..lycka till!!

• brollop6aug

tack för tipsen!
    Jag vill inte ha några långa naglar eller lösnaglar utan bara snygga till dem lite. Mina egna naglar är starka och kan lätt spara ut dem om jag skulle vilja men trivs helt enkelt inte med långa naglar. Kan nog beror på att jag pysslat med kampsport i många år och då funkar det inte med långa naglar :)

Ska testa nagelbandsolja.

• 120530
    jonnasnaglar skrev 2011-07-18 14:19:03 följande:
    Hej!

Jag håller för tillfället på att utbilda mig till nagelterapeut, och såg din tråd och tänkte ge dig lite tips!
    Självklart att man kan få fina naglar utan att lägga ner en massa pengar på det.
    Dock måste jag ju säga att en förlängning med fransk manikyr är hur snyggt som helst.

Det du kan göra själv för att få bukt med dina nagelband är att du kan ha händerna i lite ljummet vatten.
    Ha händerna i baljan i ungefär 5-10 minuter, och sedan kan du försiktigt skjuta tillbaka nagelbanden med en nagelbandspusher (eller något liknande)
    Nagelbanden mjukas upp och blir lättare att skjuta upp om du har dom i vatten ett tag, och det är mindre risk att de spricker och går sönder.
    Lacka sedan i någon snygg färg,underlack före och överlack efteråt, så sitter lacket som ett smäck! 

Du kan även införskaffa en nagelbandsolja, som är himla bra till att göra nagelbanden väldigt mjuka och fina.
    Massera in den varje kväll innan du lägger dig, så får den verka medans du får din sömn!
    Dessa finns att köpa på de flesta ica maxi, h&m, ja lite överallt.

Jag hoppas du känner dig nöjd med mitt svar, och grattis till bröllopet!

Om du vill ha lite inspiration så kika gärna in min blogg där jag lägger upp nageldekorationer/nagelförlängningar jag gör.

www.jonnasnaglar.blogg.se

Lycka till nu!

Mvh Jonna
    Då har jag också en fråga Glad Jag har ganska starka naglar och kan spara ut dem till hysad längd, iaf så att det räcker för mig. MEN några av dem har inte så fin forn och risken att jag skulle bryta en just till bröllopet känns för stor. Så jag hade tänkt gå tillsalong och göra något, men jag vet inte vad haha! Vad rekommenderar då? Vill ha liiite långa och målade med fransk maikyr. Skall jag göra förlängning eller förstärkning? Hur många måste jag ha då?
  • Tessann

Om du har så bra naglar så hade jag sparat ut dom en liten bit.. inte allt för långa om du nu inte vill ha det.. och sen hade jag gått och fått en fransk manikyr.. sååå snyggt och fräscht.

Själv kör jag förstärkning i gele med permanent fransk manikyr.

• 120530
    Tessann skrev 2011-07-18 14:36:52 följande:

Om du har så bra naglar så hade jag sparat ut dom en liten bit.. inte allt för långa om du nu inte vill ha det.. och sen hade jag gått och fått en fransk manikyr.. sååå snyggt och fräscht.

Själv kör jag förstärkning i gele med permanent fransk manikyr.

Går det att bygga ut med en förstärkning? Jag menar om jag skulle bryta en nagel?
  • prinsessanogrodan

Spara ut naglarna en liten bit, inte så dom blir så långa ut bara en liten bit upp mot själva fingertoppen.
    Sedan kan du gå och göra förstärkning med gelé och göra förstärkning i en fin färg eller fransk manikyr så håller naglarna länge och färgen eller franska manikyren håller också (eftersom själva gelén är "lacket" så håller färgen tills du tar bort förstärkningen).
    På så sätt får du fina hållbara naglar där färgen sitter kvar och förstärkning är billigare än förlängning.
    Jag brukar göra endast förstärkning ibland och då blir det kortare naglar än med förlängning men det blir stilrent och klassiskt snyggt både om man tar med färg eller med fransk manikyr.

Lösnaglar du kan köpa själva och klistra dit eller såna med förlimmade tippar är ju också fint men håller sämre. Det beror på hur viktigt du tycker att det är med fina naglar på bröllopsdagen.
    Om du skulle tycka att det vore väldigt trist  om en eller flera naglar skulle lossna under dagen (kanske lagom till vigseln när alla vill se ringen efteråt eller kanske lagom till fotograferingen om ni vill ha foto på ringen tex) så skulle jag rekommendera att inte köpa såna du fixar själv hemma, speciellt inte såna förlimmade naglar.
    Speciellt inte om du inte så van att fixa med naglarna. Det ser så lätt ut men ibland är det pilligare och svårare än man tror att fixa med naglarna. Jag har enstaka gånger använt lösnaglar man fixar själv hemma och visst någon gång höll det ett par dagar men lika ofta har de lossnat under dagen eller framåt kvällen.

Det går ju att gå på salongen och be om vanlig manikyr på dina egna naglar och få dom lackade eller få fransk manikyr. Om du gör det några dagar innan bröllopet så har du fina naglar  till bröllopet.

Men som sagt det beror hur viktigt du tycker att det är att det håller hela dagen.

• 120530
    prinsessanogrodan skrev 2011-07-18 18:10:30 följande:
    Spara ut naglarna en liten bit, inte så dom blir så långa ut bara en liten bit upp mot själva fingertoppen.
    Sedan kan du gå och göra förstärkning med gelé och göra förstärkning i en fin färg eller fransk manikyr så håller naglarna länge och färgen eller franska manikyren håller också (eftersom själva gelén är "lacket" så håller färgen tills du tar bort förstärkningen).
    På så sätt får du fina hållbara naglar där färgen sitter kvar och förstärkning är billigare än förlängning.
    Jag brukar göra endast förstärkning ibland och då blir det kortare naglar än med förlängning men det blir stilrent och klassiskt snyggt både om man tar med färg eller med fransk manikyr.

Lösnaglar du kan köpa själva och klistra dit eller såna med förlimmade tippar är ju också fint men håller sämre. Det beror på hur viktigt du tycker att det är med fina naglar på bröllopsdagen.
    Om du skulle tycka att det vore väldigt trist  om en eller flera naglar skulle lossna under dagen (kanske lagom till vigseln när alla vill se ringen efteråt eller kanske lagom till fotograferingen om ni vill ha foto på ringen tex) så skulle jag rekommendera att inte köpa såna du fixar själv hemma, speciellt inte såna förlimmade naglar.
    Speciellt inte om du inte så van att fixa med naglarna. Det ser så lätt ut men ibland är det pilligare och svårare än man tror att fixa med naglarna. Jag har enstaka gånger använt lösnaglar man fixar själv hemma och visst någon gång höll det ett par dagar men lika ofta har de lossnat under dagen eller framåt kvällen.

Det går ju att gå på salongen och be om vanlig manikyr på dina egna naglar och få dom lackade eller få fransk manikyr. Om du gör det några dagar innan bröllopet så har du fina naglar  till bröllopet.

Men som sagt det beror hur viktigt du tycker att det är att det håller hela dagen.
    Tack för alla råd! Det låter som förstärkning är rätt för mig, vi skall på bröllopsresa direkt efteråt och det vore roligt att ha fina naglar då också. Hur länge håller de?
  • Juni2012
    Red skrev 2011-07-18 14:59:49 följande:
    Går det att bygga ut med en förstärkning? Jag menar om jag skulle bryta en nagel?
    Om du redan har dina egna naglar förstärkta är det lätt att sätta på en tipp (förlänga) på nån enstaka nagel om det råkar vara så att en är lite kortare än dom andra.
Svar på tråden Fixa naglar?