jonnasnaglar skrev 2011-07-18 14:19:03 följande:
Hej!
Jag håller för tillfället på att utbilda mig till nagelterapeut, och såg din tråd och tänkte ge dig lite tips!
Självklart att man kan få fina naglar utan att lägga ner en massa pengar på det.
Dock måste jag ju säga att en förlängning med fransk manikyr är hur snyggt som helst.
Det du kan göra själv för att få bukt med dina nagelband är att du kan ha händerna i lite ljummet vatten.
Ha händerna i baljan i ungefär 5-10 minuter, och sedan kan du försiktigt skjuta tillbaka nagelbanden med en nagelbandspusher (eller något liknande)
Nagelbanden mjukas upp och blir lättare att skjuta upp om du har dom i vatten ett tag, och det är mindre risk att de spricker och går sönder.
Lacka sedan i någon snygg färg,underlack före och överlack efteråt, så sitter lacket som ett smäck!
Du kan även införskaffa en nagelbandsolja, som är himla bra till att göra nagelbanden väldigt mjuka och fina.
Massera in den varje kväll innan du lägger dig, så får den verka medans du får din sömn!
Dessa finns att köpa på de flesta ica maxi, h&m, ja lite överallt.
Jag hoppas du känner dig nöjd med mitt svar, och grattis till bröllopet!
Om du vill ha lite inspiration så kika gärna in min blogg där jag lägger upp nageldekorationer/nagelförlängningar jag gör.
www.jonnasnaglar.blogg.se
Lycka till nu!
Mvh Jonna
Då har jag också en fråga

Jag har ganska starka naglar och kan spara ut dem till hysad längd, iaf så att det räcker för mig. MEN några av dem har inte så fin forn och risken att jag skulle bryta en just till bröllopet känns för stor. Så jag hade tänkt gå tillsalong och göra något, men jag vet inte vad haha! Vad rekommenderar då? Vill ha liiite långa och målade med fransk maikyr. Skall jag göra förlängning eller förstärkning? Hur många måste jag ha då?