• Superpingla

Bokstäver i betong, nån som gjort?

Jag skulle vilja gjuta bokstäver i betong men hittar inga formar. Nån som har tips på var man kan få tag på sådana? Det ska helst inte bli tokdyrt!

• Svar på tråden Bokstäver i betong, nån som gjort?
  • Stephanie

jag gjorde ej i betong, men srkev ut vårt namn och mr & mrs från datorn och skar sedan ut detta i frigolit. gick på 46kr och jag har massa frigolit kvar som jag ska använda till bordplacerinsgtavla etc. ett litet tips bara.

• Superpingla

Bra ide med frigolit. Spraymålade du dem eller lät du dem vara vita? Gick det bra att skära med vanlig kniv? Kan tänka mig att det är lätt att skära sönder. Jag vill helst göra i betong eftersom jag tycker det är fint, men annars är frigolit ett bra alternativ som jag kanske får överse.

• Kimsen

Det finns bokstäver i papp att köpa på Panduro, vet tyvärr inte vad de kostar. Men de är ihåliga så om man skär av ena sidan kan man använda dem och fylla med betong. Tror tom att de kan ha nån broschyr om det på Panduro men jag är inte säker.

• Stephanie

jag målade dem med silverhobbyfärg från panduro. vart riktigt fint, ser lyxigt ut. skar med en arbetarkniv som jag köpte på byggmarknaden för 20kr. gick hur smidigt som helst. kan lägga ut bild på dom när jag lyckats ta foto.

• Mirjami

Men vilka gudomligt underbara idéer. Betong ska jag gjuta, men som platta med familjens händer ingjutna. Alltså avtrycken! Även om det varit skönt att ha dem lugna på ett och samma ställe, ha ha!

Men med frigolit!!! Måste jag ju göra! Har silvermetallic färg hemma som jag ska måla lillgrabbens cykel med (han vill inte ha rosa blommor, den är arv från syrran) så den kan jag ju använda!

Svar på tråden Bokstäver i betong, nån som gjort?