• RiNa

Dricka

På vårt bröllop kommer vi att servera vin och öl. Bör man ha cider som ett alternativ? Vi kommer även ha alkoholfria alternativ.

• Svar på tråden Dricka
  • Zelmah

tycker egentligen inte att man behöver ha det om man vet att alla gäster tycker om vin och öl. Vi ska ha det som alternativ för att jag vet att en av mina vänner varken dricker öl eller vin utan enbart dricker cider och alcoläsk. Så vet ni att det är nån som absolut inte gillar öl och vin kan ni ju ha det som alternaiv men annars tycker jag inte att man måste ha det faktiskt...

• Pinkgrape

Jag vet ju att jag själv skulle uppskatta om det fanns som alternativ, då jag själv varken dricker öl eller vin. Om man borde ha det.. ptja, det är väl en fråga om hur gärna man vill vara alla till lags och budget :)

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • marimekko86

Vi kiommer ha det, två oliak smaker på cider. För vi vet en del som inte dricker varken vin eller öl.! Givetvis kommer alkoholfria alternativ också finnas, men inget mer...jaaa det blir ju avec till kaffet och tårtan och så ska vi köra en snapsvisa och dra en shot, dock inte starksprit tror jag, nåt goare.! Mer bara för att höja stämningen med en kort och rolig snapsvisa

• Tessann

Vi kommer ha en platta cider för de som inte dricker vin eller öl..
    Vi har iofs även mycket bål och sen även så folk kan blanda sina egna drinkar/groggar.

Jag själv dricker inte vin eller öl och det är många ggr som jag varit på div. fester då jag varit ofrivillig chaufför just därför ;)

• RiNa

Lika mycket öl och cider eller mer öl?
    Har två på bröllopet som föredrar cider framför vin men dricker vin om det serveras.

• Tessann
    RiNa skrev 2011-07-20 11:45:37 följande:
    Lika mycket öl och cider eller mer öl?
    Har två på bröllopet som föredrar cider framför vin men dricker vin om det serveras.
    Vi kör då på betydligt mer Öl.. kommer köpa 7-8 plattor öl och 1 med cider.
Svar på tråden Dricka