• crea diem

Tips på tilltugg sökes.....

Jag vill gärna ha tips på lite tilltugg till gästerna innan vigseln. Då vi gifter oss hemligt och gästerna tror att de ska få mat när de kommer till oss, det kommer att dröja ca 2 timmar innan de får mat, så behöver vi bjuda på något till drinken. Det måste vara något som går att göra dagen innan......

• Svar på tråden Tips på tilltugg sökes.....
  • Chicita

Tunnbrödsrullar / snittar är rätt lagom plockmat och går att göra i många versioner också.
    Det går rätt fort att göra många dessutom så att alla kan äta flera stycken och hålla hungern borta lite.

Har tyvärr inget recept på rak arm, men det går nog att googla på tunnbrödssnittar eller tunnbrödsrullader... 

• Kattpoet

du kan fylla smördegs fyrkanter med något gott.   Netto har billiga, 10 för 11 kr  och jag  brukar få ut två tilltuggs piroger, per  smördegs fyrkant.

• crea diem
    Kattpoet skrev 2011-07-20 23:25:38 följande:
    du kan fylla smördegs fyrkanter med något gott.   Netto har billiga, 10 för 11 kr  och jag  brukar få ut två tilltuggs piroger, per  smördegs fyrkant.
    Hur förbereder jag de, kan jag göra de dagen innan?
  • Kattpoet

Om fyllningen är   tillagad så kan du  fylla dem och frysa dem obakade , de håller en månad då och sedan samma dag baka dem i   15- 25 min  direkt från frysen.

Om fyllningen är  rå, så  baka dem  dagen innan och nästa dag värm dem lätt i ugnen eller micron, självklart blir det inte lika frasiga    men det är väldigt goda.

Svar på tråden Tips på tilltugg sökes.....