• weddingdreams

På jakt efter ett krustadjärn

Hej...
    Jag skulle så gärna vilja göra egna krustader till bröllopet. Men läste att dom järnen man behöver inte görs längre.. Hmm, har sökt överallt och finner inga. Är ingen van loppishandlare och vet inte heller om så många loppisar... Så nu tänkte jag om någon av er kan hjälpa mig finna ett krustadjärn som inte kostar skjortan....

• Svar på tråden På jakt efter ett krustadjärn
  • crea diem

Krustadhjärn..hmm har jag aldrig hört om....skulle man grädda  små skålar då?

• Kattpoet

Hittar man ett gammalt struvjärn så brukar de ha en tillsats för krustader.

• weddingdreams
    Kattpoet skrev 2011-07-21 00:00:32 följande:
    Hittar man ett gammalt struvjärn så brukar de ha en tillsats för krustader.
    ok, tack... Dom stuvjärnen jag funnit har inte det... jakten fortsätter.. ;)
    Kattpoet skrev 2011-07-20 23:53:10 följande:
    Här har du  www.hwlarsen.se/products-faagelboformare-(s13fugle)/krustadjrn-(515).aspx
    hemsidan funkade inte....
  • Dejli
    weddingdreams skrev 2011-07-21 11:02:44 följande:
    ok, tack... Dom stuvjärnen jag funnit har inte det... jakten fortsätter.. ;)
    Kattpoet skrev 2011-07-20 23:53:10 följande:
    Här har du  www.hwlarsen.se/products-faagelboformare-(s13fugle)/krustadjrn-(515).aspx
    hemsidan funkade inte....
    Du måste kopiera för hand (från http och så att .aspx också kommer med).
  • Kattpoet

Kolla på  www.hwlarsen.se  och skriv in Krustadjärn så hittar du det.

Hittar du ett struvjärn så är  du halvvägs, så länge du kan skruva av  struvhuvdet så  kan alltid finna ett krustad huvud att gänga dit. 

• Dejli

Var bor du, så kanske någon vet en bra loppis/antikhandel i närheten?

• weddingdreams
    Dejli skrev 2011-07-21 11:04:24 följande:
    Du måste kopiera för hand (från http och så att .aspx också kommer med).
    Så nu kom jag in... hade sett den siadn innan... det var ju såå himla dyrt där.. blir inga billiga krustader.. ;) Får ge mig ut på loppis... Min faster sa att hennes vsärmor hade haft ett jätte fint krustadjärn men att dom antagligen kastat det... typiskt....
  • Dejli

Det fanns några till när jag sökte, men i lite andra former. Jättesöta...

• Dejli
    Stitch skrev 2011-12-07 10:41:53 följande:
    Skepphult som tillverkar gjutjärnspannor har!
    Gör de det fortfarande? Jag har sökt igenom hela deras sortiment utan att hitta (www.skeppshult.com)...
  • Stitch

Jag var i deras butik vid gjuteriet förra helgen och då är jag nästan säker på att det fanns där. Obestämd

Svar på tråden På jakt efter ett krustadjärn