• Smileycat

Hjälp mig nu. Vill ha tips, råd och idéer! Matchande ringar..

Hejhej..

Vill ha tips o råd angående ring.
    Jag behöver ny förlovningsring då min är för stor.
    Jag vill ha typ stenar runt hela, men har ingen stor budget..

hittade denna, ungefär som jag vill ha..
    Men vill ha en större sten till en en vigselring, och gärna något blått i men det behöver definitivt INTE vara äkta utan snarare att jag vill ha titan eller dyl..

Några som matchar? 

• Svar på tråden Hjälp mig nu. Vill ha tips, råd och idéer! Matchande ringar..
  • Beloved

Jag vill gärna rekommendera ett besök hos mina guldsmeder, de specialtillverkar handgjorda smycken och kan ge dig ett stor utbud och många olika kombinationer eftersom de skissar själva upp ett förslag tillsammans med dig. De har dessutom väldigt många fina ädelstensringar om du vill ha något billigare än till exempel en diamant. Alltid värt att kika in på deras hemsidor tycker jag!

www.vigselring.nu
    http://jewellerybyjenny.se/

• Pinkgrape

Jag har den ringen som du har på bilden i TS som vigselring. Har en slät silverring som förlovningsring. Jag velade dock mellan den på bilden och denna ringen, indonordic2.addcms2.se/eShop/Silver/silverringar/article401.aspx, när jag skulle välja vigselring.

Andra tips
    www.chanti.se/silverring+med+sten|65101
    www.chanti.se/silverring+med+sten|4114
    www.chanti.se/silverring+med+sten|847192
    www.chanti.se/silverring+med+sten|6597
    www.chanti.se/silverring+med+sten|8115350
    www.chanti.se/silverring+med+sten|65109
    www.chanti.se/silverring+med+sten|65107
    www.chanti.se/silverring+med+sten|65108
    www.chanti.se/silverring+med+sten|55151
    www.almostdiamonds.com/princess-diana-kate-middleton-inspired-sapphire-cz-engagement-ring-p-50403.html
    www.almostdiamonds.com/princess-cut-sapphire-cubic-zirconia-wedding-ring-set-p-31585.html
    www.almostdiamonds.com/8mm-princess-cubic-zirconia-simulated-sapphire-wedding-ring-set-p-50548.html
    www.coititanium.com/product_info.php&products_id=6217

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • Pinkgrape

Vad irriterande, de övre länkarna måste man kopiera hela och klistra in för att de ska funka.

• Smileycat

Tack pinkgrape
    Jag håller på och dealar med coititanium.. De ska nog göra två ringar åt mig, men lite specialbeställning..
    Min förlovningsring var/ är i stainless steal men för stor och den går inte att förminska.. Så får se om de förstår mina sista ändringar, vi har mailats vid ett tiotal gånger och de är jättebra på att ge svar osv. men de verkar inte alltid förstå mina krav skrev every third stone blu, men då ville de få det till att ha tre blå i rad och en "vit" emellan, men menade var tredje blå -så lixom två vita och sen en blå, två vita o sen en blå osv. så får se om de förstår..
    så blir det nog att beställa av dom men då måste priset sänkas igen, det gick ju upp helt plötsligt när de trodd ejag skulle ha så många fejk safirer men jag vill ha mer cz ju

• Smileycat
    Beloved skrev 2011-07-24 18:26:58 följande:
    Jag vill gärna rekommendera ett besök hos mina guldsmeder, de specialtillverkar handgjorda smycken och kan ge dig ett stor utbud och många olika kombinationer eftersom de skissar själva upp ett förslag tillsammans med dig. De har dessutom väldigt många fina ädelstensringar om du vill ha något billigare än till exempel en diamant. Alltid värt att kika in på deras hemsidor tycker jag!

www.vigselring.nu
    jewellerybyjenny.se/
    lite för dyrt för min budget även men andra stenar..
  • Pinkgrape

Haha okej, jamen vad skönt att du hittat något du vill ha :) Ett tips bara angående ringar från dom, de är stora i storlekarna! Vi mätte precis efter deras angivningar och gick ner någon mm, men ändå blev en ring som vi beställde till min blivande typ 3 storlekar för stor. Har även pratat lite med en tjej här på BT där de både beställde varsin och båda ringarna var för stora.

• Smileycat

Jag TROR att det är det jag vill ha.. hahaa..
    Men jag kan inte låta bli och kika runt för jag har fastnat för två olikas tilar, typ denna här uppe och för "de" jag mailat dom om..
    Jag har mätt o mätt flera gånger och mailat dom om storlek, men de säger bara att man ska kolla ordentligt på deras storlekstabell då jag skrev att jag vet flera som fått för stora :-S
    så det gör ju oxå så att man velar lite.. Suck! Vad svårt det ska var  

• Smileycat

OM nu ringarna blir för stora om man beställer därifrån, finns det NÅGOT man kan göra åt det då?

• Pinkgrape

Haha aldrig ska det vara lätt ;P

Du kan fråga vad de använder sig av för titan i ringarna, för om det är över 99% titan, så går det ändra storlek på ringarna. Är det andra blandningar, så blir titanet för hårt för att kunna storleksändras.

• Smileycat

hahaa, jag mailade de igår kväll precis och bad de ändra till pure titanium

Svar på tråden Hjälp mig nu. Vill ha tips, råd och idéer! Matchande ringar..