• Fru Kopparskiöld

Tips i Uppsala för bröllopstårtor

God morgon,

Är det någon som har eller ska gifta sig i Uppsala som har tips på vart man kan vända sig för en bra bröllopstårta/cupcakes?
    Bor i Stockholm men sambon är från Uppsala, därav vigseln där. Mitt favoritcafé är Café Linné, kanske dom ordnar sånt?

Tack!

• Svar på tråden Tips i Uppsala för bröllopstårtor
  • Silketuss

Jag skulle också vilja veta var man kan köpa bra tårtor i Uppsala, eller trakten däromkring!  

• Lisa201109

Hejsan!

Jag och min sambo bor i uppsala och ska även gifta oss här. Vi har beställt tårta från Brantings konditoriet i Salabacke. Mest för att vi bor i närheten och vill ha lite lokala produkter på bröllopet. Främja näringslivet runt oss liksom=) Vi har provsmakat och är mycket nödja. Trevlig personal och bra service. Dom har massa goda grejer och överaskande billigt...har tyvärr ingen aning om vad vår tårta kommer att kosta...Det har jag typ glömt att frågaSkäms

• Silketuss

Har de mycket att välja på? Jag tycker att det är så förtvivlat tråkigt med prinsesstårtor och liknande.

• Lisa201109

Dom hjälpte oss att göra en egen variant av två olika sorter. Dom har moussetårtor, cheesecakes (suuuupergoda, och vi hade lätt valt en sådan om det inte hade varit för att den innehåll gelatin), vanliga gräddtårtor... men om man har önskningar så kan man diskutera saken med dom, jag upplevde att de kan göra ändringar och anpassa tårtorna efter engna önskemål. Vi valde en chokladmousse och tryffeltårta med hallongrädde. 

• Fru Kopparskiöld

Tack snälla för tipset!
    Ingen aning om vart de finns Glad i Uppsala men ska ringa dom!

• Fru Kopparskiöld
    Lisa201109 skrev 2011-07-22 14:14:15 följande:
    Hejsan!

Jag och min sambo bor i uppsala och ska även gifta oss här. Vi har beställt tårta från Brantings konditoriet i Salabacke. Mest för att vi bor i närheten och vill ha lite lokala produkter på bröllopet. Främja näringslivet runt oss liksom=) Vi har provsmakat och är mycket nödja. Trevlig personal och bra service. Dom har massa goda grejer och överaskande billigt...har tyvärr ingen aning om vad vår tårta kommer att kosta...Det har jag typ glömt att frågaSkäms
    Tack snälla för detta tipset!
    Ringde dom i fredags och blev väldigt bra bemött. Sak nog dit och provsmaka och se vad det kan bli. Bra priser också!
  • kharmion

Vad är bra priser? Mer eller mindre än 50 kr/biten?

• Fru Kopparskiöld

Ja bra priser är ju relativt såklart och upp till var och en att tycka, de erbjöd 40-45 kr biten.
    Tycker jag är bra iaf Glad

• HondaH

Jag var på ett dop nu i somras och vi fick fantastiska tårtor. Dom var gjorda av Annelie K i Uppsala. Det var två sorter en choklad mousse och sen en vit choklad mousse med hallon. Båda var jätte goda men den vita var helt underbar och lagom söt. Denna skulle jag ha på mitt framtida bröllop Glad

http://anneliek.se/

Svar på tråden Tips i Uppsala för bröllopstårtor