• SnuttisSessan

Ringen är för liten och en vecka kvar till bröllopet... Vad göra ?

Jag beställde en ring på nätet och har haft den hemma ett tag. Den är lite för liten. Jag kan knappt få på den på fingret men vet inte om det är för att det är sommar kanske ?

Ska jag förstora den, "gå in den lite här hemma och se om det ens går utan att fingret blir blått" eller vad gör man ?

Fingret vänjer ju sig också. För förlovningsringen beställde jag i en storlek som väldigt lätt gick på och nu är den jättestor när fingret vant sig och jag tappar nästan den...

Dilemma ....

Hur hade ni gjort ?

• Svar på tråden Ringen är för liten och en vecka kvar till bröllopet... Vad göra ?
  • Wintercandles

Jag hade ringt runt och fixat en guldsmed som kan banka ut den i veckan. Måste finnas någon med lite omnejd runt omkring där du bor som kan hinna med detta :)

Men får du inte tag på någon, så kan du ju ha med ringen under ceremonin, ta av dig den när ingen ser och fixa det senare. Gästerna kommer ju klart vilja titta på den, men du får helt enkelt förklara att du hade oturen att den kom hem för liten för tätt inpå bröllopet.

• Januaribruden

Jag tycker du ska förstora den och som det är skrivet ovan så borde nån i din närhet ha tid med det om du ringer runt redan nu. Blir den för stor sen i vinter så kanske du får fundera över hur du ska göra men jag gissar att du vid vigseln och tiden efter väldigt gärna vill ha den på dig!
    Lycka till!

• Picnick i det gröna

När vi förlovade oss var jag arg på försäljaren. Hon var fullt bestämd om vilken storlek jag skulle ha fast jag sa att den satt för hårt. Fick verkligen kämpa för att få på den under själva förlovningen. Nu är den nästan förstor. Eller sitter iaf perfekt! 
    Så visst kan det ha med vädret att göra (vi gjorde det på sommaren) och det känns som om fingret vänjer sig.
    Jag hade avvaktat och om det blir för jobbigt efter vigseln förstorat den.

• SnuttisSessan
    Picnick i det gröna skrev 2011-07-22 20:36:27 följande:
    När vi förlovade oss var jag arg på försäljaren. Hon var fullt bestämd om vilken storlek jag skulle ha fast jag sa att den satt för hårt. Fick verkligen kämpa för att få på den under själva förlovningen. Nu är den nästan förstor. Eller sitter iaf perfekt!
    Så visst kan det ha med vädret att göra (vi gjorde det på sommaren) och det känns som om fingret vänjer sig.
    Jag hade avvaktat och om det blir för jobbigt efter vigseln förstorat den.
    Ja bara någon timme senare när jag varit ute fick jag på den lättare. Jag får helt enkelt försöka gå in den tror jag. Skulle det krisa får jag ta av den under bröllopsdagen och förstora den efteråt ;)
  • Beloved

Kontakta en guldsmed och be om att få hjälp med att justera storleken på din ring, det bör inte kosta alltför mycket och de kan säkert göra det snabbare än om du skickar in det genom en större "guldkedja". På det sättet får du nog en perfekt storlek som passar ditt finger mycket bättre. Jag tycker att kvalité går i första hand :)  

• EllaBella

När jag beställde ring så sa försäljaren att man skulle beställa i en storlek som man knappt kunde få på, alltså ju mindre desto bättre - bara man kan få på den. På sommaren är man ju dessutom lite svullen pga värme. Så jag tror inte att du ska förstora den om du faktiskt får på dig ringen!

Jag är jätteglad att jag inte tog en större storlek, eftersom jag har flera stenar och en mittsten så sitter ringen även rätt på fingret. Vissa ringar jag har snurrar sig pga de är lite för stora. 

• SnuttisSessan
    EllaBella skrev 2011-07-24 19:21:39 följande:
    När jag beställde ring så sa försäljaren att man skulle beställa i en storlek som man knappt kunde få på, alltså ju mindre desto bättre - bara man kan få på den. På sommaren är man ju dessutom lite svullen pga värme. Så jag tror inte att du ska förstora den om du faktiskt får på dig ringen!

Jag är jätteglad att jag inte tog en större storlek, eftersom jag har flera stenar och en mittsten så sitter ringen även rätt på fingret. Vissa ringar jag har snurrar sig pga de är lite för stora.
    Ja jag får på mig den och har bestämt mig för att avvakta kan jag sen inte bära ringen alltid så får jag förstora den då ;)
Svar på tråden Ringen är för liten och en vecka kvar till bröllopet... Vad göra ?