• Agape

Kostnad för att göra om befintlig ring

Är lite i samma sits, ska inte designa om ringen utan bara förminska men rätt så rejält så det innebär att jag måste infatta om stenar. Har vart inne och pratat med två olika guldsemdar på götgatan och en sa att der bara var att trycka ihop den, den skulle bli oval men det gjorde inget.... Den andra sa att man var tvungen att infatta om de yttre stenarna så att de inte skulle släppa (ploppa ur) skenan då man ändrat formen så drastiskt. Den sistnämnde kändes ju lite mer seriös! Så även jag är på jakt efter en seriös guldsmed i sthlm och som har bra priser.

• Agape

Idag lämnade vi in ringen på ett ställe vid St:Eriksplan, kan ju säga att prisbilden var helt annan än vad tex Guld design ville ha för samma jobb Förvånad ca en tredjedel av priset de gav! Denna guldsmed hade även mästarbrev och tillhörde guldsmedsmästarföreningen (eller vad det nu hette...). Kändes mer seriös än de tidigare guldsmeder jag vart inne hos. Han kom även med förslag att göra så att ringarna passar bättre ihop och för att minska nörning mot varandra, och det i den befintliga kostnaden. Så än så länge är jag jätte nöjd, få se om det håller i sig efter att jag hämtat ut ringen.

Svar på tråden Kostnad för att göra om befintlig ring