• Tårtsmula

Ska tärnan också ha bukett?

Som rubriken lyder...

• Svar på tråden Ska tärnan också ha bukett?
  • Godis

Min tärna kommer att ha en mindre version utav min.... Men jag tycker det funkar lika bra med bara en liten blomma med lite grönt om man känner för det...

• Pinkgrape

Mina tärnor kommer ha varsin bukett som påminner om min, men är lite mindre. Även brudnäbben kommer ha en liten bukett. Jag tycker väl inte att tärnorna måste ha en bukett, men personligen tycker jag det är fint :) Är väl lite av en smaksak det där.

augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
  • bruden
    Pinkgrape skrev 2011-07-23 17:03:12 följande:
    Mina tärnor kommer ha varsin bukett som påminner om min, men är lite mindre. Även brudnäbben kommer ha en liten bukett. Jag tycker väl inte att tärnorna måste ha en bukett, men personligen tycker jag det är fint :) Är väl lite av en smaksak det där.
    Samma här
  • ClaraH

Man gör ju som man vill men min tärna kommer att ha en mindre version, Det är min dotter och hon ville väldigt gärna ha en

• Freakie

Min tärna kommer inte att ha någon bukett, utan hon kommer att hålla mig under större delen av cermonin. Tyckte det var onödigt med en till henne då, plus att hon själv inte var vidare sugen på att ha någon.

• Jossis81

Tärnan kommer att ha en mindre version av min, även vår dotter som är brudnäbb. Lekte med tanken att dom skulle ha handledsbukett istället, men det kan nog va skönt att ha nåt att hålla i! :)

• Tårtsmula

Tack för alla svar. Nu förstår jag att min tärna ska ha en bukett. Hon är jättefin och kommer bli ännu finare med bukett. :)

• Chicita

Mina tärnor kommer att ha en ensam kalla med lite grönt.
    Ville ha små buketter som var lätta att hålla eftersom den ena tärnan ska sjunga och spela också och den andra ska hålla min bukett när det är dags för det...

Det är inte för syns skull som dom ska ha buketter. Utan för att jag saknade att ha något i händerna när jag var tärna. Och jag vill inte att dom ska känna likadant Glad

• Fröken 25

Mina tärnor ska också ha blomster. Två av dem kommer att ha runda buketter med vinröda rosor (vi har t.o.m. tagit färgprover så att de ska matcha deras vinröda klänningar och det vinröda färgtemat). Den tredje tärnan kommer att ha ett droppformat blomsterarmband, även det med vinröda rosor och mur röna. Vi valde valde ett armband till henne för att hon kommer att hålla i min bukett. Våra sex brudnäbbar kommer också ha små buketter med vinröda kvistrosor, murgröna och kärleksört.

• MickeAngelica2011

Mina tärnor ska ha blommor för att jag tycker det är fint :)

• BrideOfFrankenstein
    Pinkgrape skrev 2011-07-23 17:03:12 följande:
    augustibrud.bloggplatsen.se, lösenord när det behövs: Pinkgrape
    Samma här :)
  • Malle

Mina tärnor kommer också ha buketter, mindre kopior av min. Även brudnäbben kommer att ha en. Jag känner att det gör att de blir en tydligare del i brudföljet och blommor är alltid vackert! :)

Svar på tråden Ska tärnan också ha bukett?