Hur få till festhäftet så att det blir text på båda sidorna?!
Har en mall till mitt feshäfte där man skriver på höger resp vänster sida, men BAKSIDAN då?
Den blir ju TOM när jag sen sätter ihop allt :( Några tips på hur jag gör sen?!
Har en mall till mitt feshäfte där man skriver på höger resp vänster sida, men BAKSIDAN då?
Den blir ju TOM när jag sen sätter ihop allt :( Några tips på hur jag gör sen?!
Du kan väl skriva ut på båda sidor?
Det är lite krabbigt i börja, men du får testa på vanliga papper först!
jag tog först två A4-papper och vek dom på mitten (långsidan) och la dom som ett festhäfte.
Detta blev ju totalt 8 sidor! Skrivet på både höger och vänster och baksida.
Här skissade jag sedan hur festhäftet skulle vara, alltså, jag skrev "meny" på ena sidan, och "personinfo" på andra pappret, som det skulle vara när det blev klart.
Detta hjälpte mig otroligt mycket när jag skulle skriva ut. Då kunde jag bara titta på skissen att "ahaa, menyn ska stå på papper 1, på insidan åt vänster, och personinfo ska stå på papper nr. 2 på utsidan till höger och sedan fortsätta med tre sidor till, och dessa tre sidor blir alltså insidan på papper nr. 2 på både höger och vänster sida, samt baksidan på papper nr. 2 på vänster sida"
Låter krångligt nu när jag skriver det. Men det är inte så farligt :)
Jag gjorde även detta i datorn så att sidorna hamnade rätt så att säga!
Ett tips är att köpa tjockare papper ifall du ska skriva ut på båda sidr, det blir jättesnyggt och syns inte igenom alls!
Tips nr. två är att kolla 10 gånger innan du skriver ut ifall allt stämmer! Det drabbade mig hårt när jag skrev ut 30 fästhäften fel á la 60 papper + 30 framsidepapper.
Dyrt! Bara att gå till affären och köpa nya dyra papper.. :S
Men det blev bra till slut :D
Ja gör det! Jag skulle kunna skicka mitt och visa också då får du se hur jag gjorde :)
Jag gjorde helt enkelt så att jag tog 3 A-4 papper och vek dom som jag ville ha dom. Sen numrerade jag sidorna.
Det var min mall.
Sen gjorde jag två textrutor i Word och skrev i dessa (alltså två textrutor per A4, så man delar sidan i två fält).
När jag skrev ut sen så gjorde jag det på jobbet på en skrivare som klarar av att skriva ut dubbelsidigt. Så då kom alla sidor ut i rätt ordning också.
Men det går ju inte att göra sid 1 & 2 på ett papper, sid 3 & 4 på nästa osv. Utan för 6 papper blir det ju sid 12+ 1, Sid 2 + 11 osv...
Om du har möjlighet så gå någonstans och skriv ut dubbelsidigt. Eller kopiera dubbelsidigt. Även om du skriver ut dom en och en hemma. Det är mindre risk att det blir fel då.
Lycka till