• RocioHenke

HJÄLP! Guldsmed runt omkring; Arboga, Västerås, Örebro, Falköping?

Min svärfar ringde tidigare idag och berättade att den pensionerade guldsmeden som skulle tillverka min ring blivit bestulen på allt i sin lilla verkstad. Två veckor kvar innan bröllopet och jag har ingen vigselring! Ska man skratta eller gråta? Ahhh! Tips välkomnas som sagt!

• Svar på tråden HJÄLP! Guldsmed runt omkring; Arboga, Västerås, Örebro, Falköping?
  • emzerus83

I Tillberga utanför Västerås finns det en gudlsmed som jobbar hemma i sin källare. Atelje lennart heter han eller nå liknande... Han är väldigt duktig o kan säkert hjälpa dig om han är hemma nu vill säga! Ring o kolla! www.24karat.se 

• Darling Daisy

Vilken tråkig paniksituation!!
    Eskilstuna guldsmedsverkstad tillverkade min vigselring och förlovningsringar till oss båda.  Vi är 100% nöjda. Han är en riktig duktig hantverkare. www.guldsmedsverkstad.se
    Har sin verkstad/affär i centrala Eskilstuna, lätt att hitta och bra m parkeringar i närheten. 

• RocioHenke
    emzerus83 skrev 2011-07-25 22:03:06 följande:
    I Tillberga utanför Västerås finns det en gudlsmed som jobbar hemma i sin källare. Atelje lennart heter han eller nå liknande... Han är väldigt duktig o kan säkert hjälpa dig om han är hemma nu vill säga! Ring o kolla! www.24karat.se 
    Tack för tipset! Ska kolla upp det! :)
  • RocioHenke
    Darling Daisy skrev 2011-07-25 22:58:46 följande:
    Vilken tråkig paniksituation!!
    Eskilstuna guldsmedsverkstad tillverkade min vigselring och förlovningsringar till oss båda.  Vi är 100% nöjda. Han är en riktig duktig hantverkare. www.guldsmedsverkstad.se
    Har sin verkstad/affär i centrala Eskilstuna, lätt att hitta och bra m parkeringar i närheten. 
    Tack för omtanken och tipset! :)
  • KirsiLaa
    flaskpost skrev 2011-07-26 18:48:53 följande:
    Guldhuset bronsil i Munktorp mellan Västerås och Köping... www.guldhuset.se
    Tänkte tipsa om guldhuset också. Riktigt bra och snabba är de där. 
  • Vichy

Har inte typ gamla stan i Västerås(?) nån guldsmed?
    (Minns inte riktigt om det var där eller Eskiltuna. Det var påväg till Sthm för oss iallafall :P )

Min mamma fick en  Förlovningsring därifrån iallafall... Handgjord!

• RocioHenke

Tack för alla fina tips! Nu har det löst sig iallafall. Larssons guld i Köping var supergoa och behjälpliga! De fixar fram en exakt likadan ring som jag önskat. De hinner troligtvis att bli klar till vigseln nästa helg, annars lånar de ut en nästan likadan till mig. :) Yaaaay!

Svar på tråden HJÄLP! Guldsmed runt omkring; Arboga, Västerås, Örebro, Falköping?