• dreams come true

Hur gör ni era stora "skyltar" till borsplaceringen?

hur gör ni era stora "skyltar" till bordsplaceringarna?

Ni vet, den som alla gäster tittar på för att hitta sin plats...

Vi hade tänkt köpa en fin spegel, ta ur glaset och göra en skiva med griffeltavelfärg....hittade den perfekta ramen på jysk. Nedsatt och kostade numer bara 400:-, som hittat! Åkte idag för att inhandla, och jojomen, dom hade höjt priset till 800:- igen.... INTE värt det..

Så nu behöver jag 1000 nya tips och idéer för att komma på något bra...

• Svar på tråden Hur gör ni era stora "skyltar" till borsplaceringen?
  • Jossis81

vi har tatt en korkanslagstavla och spänt rosa tyg över den, sen har vi skrivit ut bordsplaeringen på ljusgrönt papper (A3) Kommer att ställa den på ett stafli utanför festlokalen.

• Gwennie

Jag har rotat fram två spröjsade fönster i svärföräldrarnas ladugård. Varje ruta är ett bord och där skriver jag namnen på de som sitter vid det bordet. Skriver med vit permanent penna på cellofanplast som jag fäster på glaset, så skadar jag inte fönstren. Går dessutom lätt att göra nya om något behöver ändras i placeringen.

Kommer att se ut ungefär så här:

• Kattpoet

Titta på Ikea, det finns ju massor olika rarmar som ni kan använda.

UNG DRILL ram, svart, oval Bredd: 59 cm Höjd: 85 cm Bildbredd: 40 cm VIRSERUM ram, mörkbrun Bredd: 78 cm Höjd: 108 cm Bildbredd: 70 cmSAXNÄS ram, svart Bredd: 54 cm Höjd: 74 cm Bildbredd: 50 cm

• bruden

Åhhhhh!! Jag visste det var nåt kvar för oss att göra. Hmm, här gäller det att få fart på geniknölarna. Bara att sätta fart med tankeverksamheten

• lilja

Det finns griffelfärg att köpa. Såga ut valfri form av en spånplatta och måla den. (Hur du går till väga får du fråga där du köper färgen.) Sen är det bara att skriva ut placeringen! :))

* 21 juli 2012 *
  • Agape

Vi har inte bestämt oss helt men funderar på att göra placeringarna på en vit större målarduk eller i en tavelram. Där "placeringslapparna" får samma färg som bröllopets tema eller möjligtvis som griffeltavla (som ni..).

Typ så här men med en annan typ av ram...

och griffeltavla och ram... (Så vackert!)

• Chicita

Jag kommer ta ut ett A2-papper i någon ljus neutral färg, och sen klistra dit borden i en mörkare färg.

Sen sätter jag dit alla gästernas namn på rätt plats genom att sätta dit små pergamentfärgade lappar som är distressade i kanterna så dom ser gamla ut.
    Inga konstighter alltså...

• lindahhh
    Agape skrev 2011-07-26 21:12:38 följande:
    Vi har inte bestämt oss helt men funderar på att göra placeringarna på en vit större målarduk eller i en tavelram. Där "placeringslapparna" får samma färg som bröllopets tema eller möjligtvis som griffeltavla (som ni..).

Typ så här men med en annan typ av ram...
    vart har du hittat denna ram? den var jättefin!
  • lurpan

Vi var på ett bröllop där de hade ett stort fint papper där de ritat upp alla borden och på varje plats stod det ett nummer, sen på sidan stod alla nummer uppradade och bredvid stod allas namn. Så då kunde man lätt hitta sitt namn - sitt nummer och sen se var man skulle sitta. 
    Väldigt enkelt men bra! 

Typ:
    1 - Bruden
    2 - Brudgummen 
    3 - Kalle Karlsson
    4 - Anna Andersson
    Osv osv 

• tout lamour lamour

Den här tycker jag är läcker just eftersom den är så stor! Frågan är hur man skulle kunna göra den bara... Köpa en stor masonitskiva typ sådan som fungerar som bakstycke på en Billy-hylla, och måla med griffeltavlefärg kanske?

• Beautiful Disaster

Vi kköpte den största canvastavlan vi hittade på Dollarstore
    Har målat den svart och sedan klippt ut bord och ska klistra dit namnlappar sedan  

Elliotts änglamamma - lilla-mirakel.blogspot.com
  • Tittij

Vi har klippt ut allas ansikten och har dem istället för namnlappar på vår stora tavla. 
    Ritar upp borden och sen ansikten runt borden. Sen sätter vi in vårt A3 i en ram och pyntar med några blommor som klistras på och sen ställer tavlan på ett staffli. 

• Oniq
    Eller så går du tillbaka till Jysk och frågar när det är kampanj på spegeln igen.
    Ibland kan det nästan vara varannan vecka dom har specialpriser på varorna. Lagen säger att du inte får kalla en vara 'kampanjvara' om den har lågt pris för länge och det är därför dom höjer upp det till 'ordinarie' pris emellanåt.
  • bruden

Jag tog en anslagstavla med korkbakgrund och klädde i vitt tyg. Dekorerade lite enkelt upptill också. På den nålade jag fast bilder av borden och namnen står i mitten av varje bord. Varje stol har ett nummer och numret står också vid namnet.
    När bröllopet är över så tar vi bara bort tyg, dekorationer och bordsbilder så kan tavlan åter igen tjäna som anslagstavla  

• cuteanniis

Lite dåligt foto men vi gör en ganska enkel skylt på hårt silvrigt A2 papper och använde mig utav min cuttlebug (maskin som stansar) för att göra text och siffror... Nedanför borden (har skalat av bilden) så står allas namn i nummer ordning! =) Sen för att dekorera lite mer så är det stämplat rosor och en brudtärna i nederkant!

• pimory

så här har jag gjort..
    allt är ditsatt med häftmassa ifall man måste ändra ngt i sista minuten :)
  • marimekko86

Då vår lokal är så stor och vi har så mycket yta så tänker vi nog som tidigare nämnts köpa en stor masonitskiva, måla den i svart griffelfärg och sedan rita ut bordsplaceringen på den, med nummer....och sedan skriva folks namn vid sitt nummer vid sidan om...annars kommer det nog se plottrigt ut.!

Är färgen för dyr så ritar jag upp allt på stor kartong och ramar in och gör en tavla av det.!

Svar på tråden Hur gör ni era stora "skyltar" till borsplaceringen?