• Bettina

Vad blandar ni vodkan med

Hej.

Ska göra barlistan och köpa hem blanddricka till vodkan, men undrar....vad ska vi blanda med och vad blir det för drinkar utav det??

Vodka och cola
    Vodka och apelsinjuise......säger gubben, men .....blir osäker

• Svar på tråden Vad blandar ni vodkan med
  • MalinMattias

Ginger Ale, Sprite, alla möjliga Schweppes osv. Glöm inte att köpa lime och citroner att klyfta upp, det höjer även den sunkigaste grogg. ;) Personligen gillar jag bubblig blanddricka bättre än juicer.

• Silverglitter

Har ni inget mer än vodka?
    Tycker det är få drinkar som blir goda med enbart vodka som alkohol. Men det är jag det. :)
    Har vänner som gillar att blanda vodka med bara Ramlösa. Godare än det låter, men inte direkt gott enligt mig.

Vodka + Rose's lime + Sprite blir ganska gott. Med mycket is i!

Vodka + apelsinjuice heter Screwdriver.

Hittade ett recept på en drink med rabarber, där alkoholen består av vodka och vitt vin eller mousserande
    http://www.alltommat.se/recept/Rabarberdrink-9939
    Har själv inte smakat, men den låter iallafall god. Rabarbersockerlagen går ju att förbereda någon dag innan så den som står i baren bara behöver blanda.

Håller med MalinMattias, fixa massor med lime och citron. Och is.
    Se till så det både finns söta blanndrickor och sånt som är lite mindre sött så kommer ni nog ha något som passar alla.

• Bettina
    jodå vi har även gin, baylis, jäger, öl, rött och vitt vin, cider, vodka, whiskey
  • Silverglitter

Ah, men då så. Då kan ju såna som jag, som inte är så förtjust i vodkadrinkar ,dricka gindrinkar. Eller vin! Glad

Se till att ha Sprite tycker jag, det funkar ju även att blanda med vitt vin.
    Just det, kom på när jag tipsade om rabarberdrinken att helt vanlig sockerlag är bra att ha också. Bra till exempel om man vill göra Gin fizz (Gin, citronjuice, sockerlag, sodavatten. Byt ut gin mot vodka så har du en Vodka fizz :) )

Svar på tråden Vad blandar ni vodkan med