• pocahontas76

Jag har tappat min förlovningsring!!!

Upptäckte igår att jag tappat min förlovningsring när jag varit och tränat! Är så himla ledsen ännu en utgift inför bröllopet om en månad

Tyvärr hade jag ingen försäkring på ringen och jag har bara hemförsäkring vilket jag antar inte täcker förlust utanför hemmet....

Några tips?

• Svar på tråden Jag har tappat min förlovningsring!!!
  • AnnaJacob
    pocahontas76 skrev 2011-07-26 15:36:50 följande:

Upptäckte igår att jag tappat min förlovningsring när jag varit och tränat! Är så himla ledsen ännu en utgift inför bröllopet om en månad

Tyvärr hade jag ingen försäkring på ringen och jag har bara hemförsäkring vilket jag antar inte täcker förlust utanför hemmet....

Några tips?

De flesta hemförsäkringar täcker förluster utanför hemmet, men du har ju en självrisk.
  • 2 0 1 2

Har du tränat på gym så ring dit och hör efter om någon hittat den!

• AnnaJacob

Men jag glömde ju helt att skriva att jag tycker jättesynd om dig!!

• Å och D

Aj, men hoppet är inte förbi. Hör på gymet, kolla även med Polisen så de inte har fått in den på hittegods.

• marimekko86

NEJ så tråkigt...

Det enda tips jag kan komma med är att kolla med gymmet och ringa din hemförsäkring, den kan gå på hemförsäkringen i alla fall. kolla kan ju vara värt i alla fall...

Hoppas den kommer fram.

• CiaLia

å gud exakt samma sak hände mig. Letade i flera veckor och hoppades att polisen skulle ringa men till slut gick jag å beställde en ny, likadan ring. Sen en vecka senare kom ringen fram, så jäkla typsikt. Så nu har jag två likadana diamantringar haha och 6000 spänn fattigare....sorry förresten att jag inte kunde ge dig några tips men hoppas den dyker fram snarast

• Future Mrs S

Sätt upp lapp på gymmet med en liten summa hittelön om någon hittar den..
    Kolla med försäkringsbolaget hellre ringa en gång för mkt än en för lite.
    Om det verkligen krisar så ha bara vigselringen på bröllopet, fokus på den är ju inte fel tycker jag ;)

tråkigt att du blivit av med den förresten.. jag tappade min på gymmet en gång,tog av mig handskarna och hörde ett litet "pling" och tittade när och såg min ring rulla in under en maskin tur jag såg det! :) 

Svar på tråden Jag har tappat min förlovningsring!!!