Hjälp! Storlek vigselring - kommer gå ner i vikt
Hej!
Jag har ett så kallat i-landsproblem som jag hoppas någon kan hjälpa mig med. Ska gifta mig snart men har ca 7 kilo att gå ner till min ordinarie vikt (fick ganska nyligen barn). Är rädd att det blir fel storlek på den vigselring jag har beställt...
Förlovningsringen jag har känns lite för stor på vintern/när det är svalt men ganska lagom när det är en varm sommardag.
På en butik sa expediten att jag skulle ha 1/4 STÖRRE storlek på vigselringen än förlovningsringen, trots att jag nämde att jag tyckte förlovningsringen var något stor på vintern. På en annan butik sa expediten tvärs om, dvs 1/4 MINDRE än förlovningsringen för att inte riskera att ringen snurrar med tanke på att det är en enstensring där stenen kan göra att den "faller".
Slutade ju med att jag tog samma som förlovningsringen men funderar på om det inte är bättre med 1/4 del mindre ändå, eftersom vigselringen kommer att sitta på det smalare stället på fingret?? Även fast två ringar sitter åt mer på fingret än en ring? Tänkte med tanke på att jag också har 7 kilo att gå ner (kan påverka fingrarna).
Tacksam för svar om ni orkat läsa såhär långt!