• Å och D

Vad hade du gjort om du kunnat välja HELT fritt?

Jag hade gärna ridit från vigseln på ett arabiskt fullblod, fullständigt omöjligt i klänning och dessutom hade jag inte fått med mig maken, han kan inte rida... Häst med vagn är inte alls lika häftigt :) Men om allt vore möjligt hade jag gärna gjort det... Om inte OM fanns, finns det något du hade velat ?

• Svar på tråden Vad hade du gjort om du kunnat välja HELT fritt?
  • Jag han

Jag hade gift mig i en garamaj klänning, i en välsvarvad kropp! :)

• Kattpoet

Jag hade flygit in alla mina vänner till skottland, sett till att  de hade hotell rum  och kunde jag verkligen göra allt för mina vänner skulle jag gjort två vänner friska så jag kunde fått krama dem.

En av mina närmaste vänner låg i koma  när jag gifte mig, hans familj tog adjö av honom och de ringde inte mig för att de visste att det var min bröllopsdag.  Han vaknade  nästa dag, fly förbannad över att han hade missat mitt bröllop, han lever än fast han inte borde och han  är precis på gränsen av vad man kan kalla levande död.  Den andre vännen förlorade sitt minne pga cancer  och glömde bort allt och dog 10 månader senare. 

Bara få ha de där  och få se hur lyckliga vi var och få krama dem och skratta en gång till med dem vore värt allt. 

• Darling Daisy

Härlig "drömma sig bort"-tråd!

Jag är nog lite med på det som många skrivit: en flerdagars fest för alla man älskar där man kan bjuda på allt.
    Gärna på ett vackert slott, kanske detta fantastiska sagoslottet i Tyskland (Neuschwanstein).

Sen mycket av tid att verkligen umgås med alla vänner och familjemedlemmar under bröllopsdagarna!

En lång och härlig resa tillsammans med min nyblivne make, där vi kan se och göra saker vi normalt sett inte kan. Se Nya Zeelands natur, resa genom Australien, arbeta på en ranch i Canada, se de jättelika vetefälten i Texas, gå på musikal i London, lära känna Japans kultur, bila mellan sagoslott och dramatisk natur i Skottland/Wales/Irland, köra på nån formel 1 bana (mannen), rida på spanska ridskolan (jag)... Gud så många underbara resmål jag kom på nu.... Kanske dags att spela lite på Lotto så att vi kan förverkliga något av dem!

• förlovadflicka

Jag kom på igår hur coolt det skulle vara att flyga ifrån festen i en luftballong :P

• Å och D
    förlovadflicka skrev 2011-07-28 10:56:21 följande:
    Jag kom på igår hur coolt det skulle vara att flyga ifrån festen i en luftballong :P
    Skitcoolt!! Hade jag också gjort om jag inte var extremt höjdrädd.. Men vilken entré det hade varit :)
  • Biscuit
    Å och D skrev 2011-07-27 15:17:23 följande:
    Mm, funderade faktiskt på damsadel men iom att jag aldrig suttit i en hade det nog varit läge att träna först. Men jag tycker bara att arabiska fullblod är så vackra så hjärtat nästan brister... och i Skåne ligger ju Blommeröds... Men snacka om att hästen hade konkurrerat ut bruden *s*

Åh det hade jag också gjort om jag inte är så hjälm-nojig. Även om någon leder hästen så kan det ju gå fel. Det är svårt att hålla i en häst som får panik och en hjälm till klänningen sabbar bilden lite och dessutom håret. :)

Men OM det gick hade jag absolut gjort det utan tvekan!

• Å och D
    Biscuit skrev 2011-07-28 11:13:09 följande:

Åh det hade jag också gjort om jag inte är så hjälm-nojig. Även om någon leder hästen så kan det ju gå fel. Det är svårt att hålla i en häst som får panik och en hjälm till klänningen sabbar bilden lite och dessutom håret. :)

Precis, det ÄR ingen bra idé, men bilden av det är ju väldigt vacker, araber är ju som klippta och skurna för detta med sin pampiga hållning (om de bara vore liiiite större....)

Men jag säger som du, hade det gått, hade det varit superläckert.
  • Dejli
    Biscuit skrev 2011-07-28 11:13:09 följande:

Egentligen anser jag att man ska ha hjälm i vagn också och skulle själv aldrig sätta mig i en sådan utan nåt på huvudet, men där struntar folk helt i det. En god vän till mig dog för 2 år sedan efter att hennes häst skenat med vagn och hon föll ur. Hon spräckte skallbenet mot en stubbe och dog på plats, bara 31 år gammal... enligt sjukhuset hade förmodligen en hjälm räddat hennes liv.
  • MrsT2011
    förlovadflicka skrev 2011-07-28 10:56:21 följande:
    Jag vet ett par som hade vigsel i en luftballong! =)
  • Å och D
    Dejli skrev 2011-07-28 11:49:31 följande:
    Egentligen anser jag att man ska ha hjälm i vagn också och skulle själv aldrig sätta mig i en sådan utan nåt på huvudet, men där struntar folk helt i det. En god vän till mig dog för 2 år sedan efter att hennes häst skenat med vagn och hon föll ur. Hon spräckte skallbenet mot en stubbe och dog på plats, bara 31 år gammal... enligt sjukhuset hade förmodligen en hjälm räddat hennes liv.
    Himmel... jag har också alltid hjälm även när jag kör häst (händer dock inte så ofta) Men det är nödvändigt, hästar är flyktdjur och alltför många gånger har jag sett hur folk varit nära att råka illa ut när hästen hoppat undan av rädsla.

En underbar sport som kräver säkerhetstänk.

Vad förfärligt med din kompis, fruktansvärt tråkigt att mista någon så ung.
Svar på tråden Vad hade du gjort om du kunnat välja HELT fritt?