• Anonym (Ledsen :()

Min mamma tycker klänningen är ful

Jag och min sambo gifter oss den 13/8 i kyrkan.
    Det är sammanslaget med vår sons dop samma dag.
    Och klänningen jag valt är en simpel vit sommarklänning i spets.
    Och nu i veckan fick jag höra av min egen mamma att klänningen är ful och jag 
    ser så himla tjock ut i den.
    Det sårar mej och höra då jag älskar klänningen jätte mycket.
    Visst den kanske inte är ett första handsval för alla dessa som vill ha stora
    vita klänningar men jag tillhör inte den delen personer utan valde en simpel som ni ser på bilden som följer.
    Vad tycker ni?Har min mamma rätt eller vad är det?
    Hon har ju vart anti hela tiden från det att jag träffa min sambo 2006 och det fortsätter även nu då jag och sambon gifter oss 

• Svar på tråden Min mamma tycker klänningen är ful
  • Kattpoet

Jag tror bara din mamma är avundsjuk, dessutom har jag redan sätt denna klänning på en brud och hon hade en stor  chiffong rosett i håret istället för slöja, heltäckande vita strumpbyxor, vita läderkängor, det var väldigt sött.

• Bettina

Klänningen är jättefin, har sett den i verkligheten då min dotter konfirmerades i den.
    Din mamma har fel tycker jag.

Blir ledsen när jag hör hur elaka människor är.

Detta är din bröllopsdag och tycker du klänningen är fin, så är den FIN.

Lycka till!! 

Kattpoet skrev 2011-07-28 14:46:17 följande:
    Jag tror bara din mamma är avundsjuk, dessutom har jag redan sätt denna klänning på en brud och hon hade en stor  chiffong rosett i håret istället för slöja, heltäckande vita strumpbyxor, vita läderkängor, det var väldigt sött.
    Ja tror också det är något åt det hållet och det sårar ännu mer då hon inte ens kunde hjälpa mej och planera och ge råd och stötta osv under hela bröllopsplaneringen.
    Min älskade svärmor är den som hjälpt mej och sambon med precis allt ifrån menyn och hela köret medans min mamma snälla hela tiden påpekar "Att jag begår mitt livs största misstag"

Hon och min pappa skilde sej förra året efter att ha vart gifta i 27 år =/ 
  • Å och D

Klänningen är söt. Blir den för rak finns det ju massor av sätt som du kan markera din midja i den. Inte snällt sagt av din mamma tycker jag

Å och D skrev 2011-07-28 14:50:32 följande:
    Klänningen är söt. Blir den för rak finns det ju massor av sätt som du kan markera din midja i den. Inte snällt sagt av din mamma tycker jag
    Nej det är ganska så elakt och det sårar =/
    Bettina skrev 2011-07-28 14:48:56 följande:
    Klänningen är jättefin, har sett den i verkligheten då min dotter konfirmerades i den.
    Din mamma har fel tycker jag.

Blir ledsen när jag hör hur elaka människor är.

Detta är din bröllopsdag och tycker du klänningen är fin, så är den FIN.

Lycka till!! 
    Tack =D
  • Flodis Hjärtat

Jättefin verkligen! Den passar väl kanon bra på det temat ni valt.

Förstår att det känns i hjärtat när ens mamma säger så, men hon är bara bitter över sin egen skilsmässa. Fokusera på det som är bra oc tycker du att klänningen är fin på dig så är den det.

Lycka till!

Flodis Hjärtat skrev 2011-07-28 14:59:14 följande:
    Jättefin verkligen! Den passar väl kanon bra på det temat ni valt.

Förstår att det känns i hjärtat när ens mamma säger så, men hon är bara bitter över sin egen skilsmässa. Fokusera på det som är bra oc tycker du att klänningen är fin på dig så är den det.

Lycka till!
    Tack <3
  • Cicci90

Jag tycker att klänningen är jättefin!

Det kanske är så att det kommer fram för många minnen för din mamma eftersom hon nyligen skiljt sig, så att hon hamnar lite ur balans och inte tänker sig för vad hon säger..?

• Akima
    Cicci90 skrev 2011-07-28 16:54:25 följande:
    Jag tycker att klänningen är jättefin!

Det kanske är så att det kommer fram för många minnen för din mamma eftersom hon nyligen skiljt sig, så att hon hamnar lite ur balans och inte tänker sig för vad hon säger..?
    Hon har alltid vart likadan tyvärr =/.
    Och det är det som sårar mest också =(.

• bumbibjörn

Fy vad arg jag blir på elaka människor! Tycker så synd om dig som va så lycklig och glad över sin klänning och så en elak kommentar från din mamma dessutom och nu tvivlar du... Urk vad elakt av din mamma hon borde kunna tänka efter lite bättre. Även om hon alltid har varit sådan så gör de ont iaf. Tur att du har en svärmor som stöttar. Din klänning va jättesöt!!! All lycka till

• förlovadflicka

Jag hade den klänningen på studenten och folk skockades runt mig och tyckte den var underbar! Din mamma kanske bara hade velat att du hade haft en brudklänning? Den klänningen är det verkligen inget fel på, tänk bara på att den är väldigt genomskinlig...

• millan

Klänningen var jätte fin !! Och du kommer som alla andra brudar, vara den absolut vackraste bruden på Er bröllopsdag ! Det måste vara jätte jobbigt att din mamma inte stöttar dig och din man ! Det är ju er kärlek det handlar om. Och framför allt så har ni ju en son som ska döpas !! UNDERBART =)
    Försök att inte lyssna på vad din mamma säger, även om det är svårt. Hon kommer ångra sig djupt en vacker dag....
    Njut av er dag, ta vara på er !! Och älska i nöd & lust ! Hjärta 

• queenelin

Jättefin klänning ju! Och jag tvivlar starkt på att du skulle se tjock ut i den, det är ju en jättesmickrade modell för alla kroppar!

Ha du din klänning och ignorera mamma! Känner du dig fin, är du fin!

Lycka till med allt på den stora dagen!

• nawa

Jag tycker din klänning är hur fin som helst! Lyssna inte på henne! Lycka till :) Stor Kram!

• ElinFalk85

stoppa en kork i munnen på din mamma! så säger man inte som mamma tycker jag! ush och fy! sätt ned foten och be henne va tyst. har man inget snällt och säga så säg inget alls.

Svar på tråden Min mamma tycker klänningen är ful