• tesso77

Hur mycket kostar era inbjudningar?

Hur mycket pengar lägger ni på era inbjudningar i runda slängor?

Tycker det är svårt att veta vad som är rimligt och inte. Vi ska ha runt 100 gäster så jag vill ju inte lägga för mycket på dem, folk slänger väl ändå dom efter bröllopet antar jag. Har tänkt att göra dem själv och idag f yndade jag  inbjudningskort (vita och utan nån text)  på Panduros rea, 110 st dubbla kort och 110 st kuvert för 462 kr Guld i mun Det måste väl ändå vara billigt?! Rabatten blev nästan 1200 :-
    Sen tillkommer ju klart lite dekorationer och patroner till skrivaren, osv.....

• Svar på tråden Hur mycket kostar era inbjudningar?
  • Bettina

Det var billigt tycker jag

• Dannedo

Kom ihåg att du inte kommer behöva skicka ut 100 inbjduningar, antar att det är en hel del par och familjer :)
    Det låter billigt iaf! Kanske skulle dra till panduro och se om man kan fynda...

• tesso77
    Dannedo skrev 2011-07-28 16:09:47 följande:
    Kom ihåg att du inte kommer behöva skicka ut 100 inbjduningar, antar att det är en hel del par och familjer :)
    Det låter billigt iaf! Kanske skulle dra till panduro och se om man kan fynda...
    Nä du har rätt, jag tog i bra när jag köpte men de går ju använda till grattis-kort och kanske tom. tack-kort till efter bröllopet  Solig det var ju så billigt för såna dyra kort!
  • EllaBella

Våra gick på nästan 40 kr/st inkl allt. Beställde från Calligraphen. Såhär i efterhand hade jag valt ett billigare alternativ, för som du säger så sparar man ju knappast på inbjudningskort (inte jag iallafall). Men väldigt fina var de i vart fall, jag har sparat ett par som ett minne för oss

Det låter iallafall som att du gjort ett riktigt fynd! Sedan kan förstås dekorationer sticka iväg en del i pris beroende på vad man vill ha. Fint och billigt är att bryta av med dekorationspapper och sidenband. 

• marimekko86

Våra kort gick på 1500 spänn ungefär inklusive kuvert och portot. Vi gjorde 50 st.

• Aniara4

Vi beställde från Vistaprint.

Sammanlagt för 50 enkla kort i nästan A5-format med färgtryck på framsidan och svartvitt på baksidan (vi hade mer detaljerad information på baksidan för att hålla framsidan lite renare och snyggare), extra tjockt papper, matchande kuvert med avsändaradress tryckt om man vill, och ingen reklam på insidan av kuverten, moms, och frakt, kostade det ungefär 750:-, alltså 15:- per kort.

• tesso77
    EllaBella skrev 2011-07-28 17:33:55 följande:
    Våra gick på nästan 40 kr/st inkl allt. Beställde från Calligraphen. Såhär i efterhand hade jag valt ett billigare alternativ, för som du säger så sparar man ju knappast på inbjudningskort (inte jag iallafall). Men väldigt fina var de i vart fall, jag har sparat ett par som ett minne för oss

Det låter iallafall som att du gjort ett riktigt fynd! Sedan kan förstås dekorationer sticka iväg en del i pris beroende på vad man vill ha. Fint och billigt är att bryta av med dekorationspapper och sidenband. 

Som du säger, det är ju ett minne för ens egen del också så man vill ju inte snåla in för mycket heller. Men jag tror de allra flesta faktist slänger inbjudan efter bröllopet så då känns det mer värt att lägga ner mer pengar på tack-kortet för det får man ju ändå hoppas på att de behåller Solig
    Ja, det kan ju lätt slinka iväg på "dekorationerna" på kortet,  jag vill ju ha ett svart-vitt kort på mig och min blivande på framsidan och sen ett mönstrat papper i "mitten" av kortet där själva texten ska stå, och sen fäst med ett silver-band av nåt slag. Hoppas det inte blir alltför dyrt Cool men å andra sidan fick jag ju så billiga kort....

• teah

Bruden: Åh va billigt! gjorde du i något speciellt program eller hade du en egen design på det? Skickade du till ett vanligt tryckeri på orten eller något via internet? Har du någon bild :)

• Emma83brud

Har en vännina som "scrappade" ihop mina inbjudningar.
    Har inte fått någon sammanställning än men vi ska batala för materialet samt ge något till henne. Skulle gissa att det blir runt 1000 kronor för 40 inbjudningar med kuvert

Svar på tråden Hur mycket kostar era inbjudningar?