• Å och D

Tveksam kring frisyr...

Jag ska ha mitt hår halvt uppsatt (har ritkigt långt hår) MEN jag tycker att när frisören gör en rejäl volym runt ansiktet så ser huvudet gigantiskt ut . Jag tänker såhär... Den ljusa tjejen får i mitt tycke lite mycket huvud... det är inte det att hon inte är fin eller så men blir inte volymen  too much?  Jämfört med den mörka tjejen på bilden brevid? Eller är det jag som är larvig?

• Svar på tråden Tveksam kring frisyr...
  • Sörön10

Hej! 

Jag tycker att det ser bättre ut på den blonda tjejen faktiskt. Den mörka blir för platt på huvudet i mina ögon.

Fast jag är iofs en sån som gillar stort hår! ;) Ju större desto bättre eftersom jag själv får bättre proportioner i övrigt då! haha 

• Gwennie

Jag kan nog hålla med dig om att frisörerna ibland tar i lite väl mycket med tuperingskammen, men det är ju bara att förklara för din frisör att du vill ha uppsättningen lite stramare och volymen i håret som hänger ner istället. Visa upp dina bilder!

• Jag han

Jag tyckte den med mer volym var finare. :)

Men det ska ju kännas bra också.. Hade du gjort provuppsättning`?

Finns kanske nåt mellanting som känns bättre för dig?

• Jag han

Är det här lite "mindre frisyr" kanske, men ändå volym?
  • errekrook
    Jag han skrev 2011-07-28 16:14:24 följande:

De var fina!

Jag vet hur det är. Jag har massor med volym i mig själv och frisören envisas ALLTID med att fluffa det. Jag går alltid från frisören som en del av bröderna fluff. Nu vet jag ju inte hur mycket volym du har själv, men du kan väl säga att de inte ska tupera det runt huvudet? Eller säg bara att du vill ha det mer slimmat. Jag tycker ofta frisörer utgår ifrån att ju mer volym desto bättre - oavsett vad man säger själv. De tror de vet bäst. Men ta med bilder! Det är alltid bäst.

Lycka till!
  • Å och D
    Jag han skrev 2011-07-28 16:14:24 följande:

Ja, nåt sånt här är tänkbart, det är just när de "bygger" på höjden som jag tycker att bruden ser ut som en klingon.... ;) Jag tycker att många skandinaver (jag är själv en av dem) har lite större huvudform. Prinsessan Madeleine är ett lysande exempel) och då ÄR det inte snyggt med jättevolym...
  • Niini

Beror helt på ens huvudform o sånt hur en "stor" frisyr ser ut. På mig var det inte alls snyggt med stor bulle i skallen :P Men låt frisören laga frisyren en gång o säg åt henne sen att du vill ha större/mindre. Så gjorde jag, provade oss fram o det blev super till sist :)

• Å och D
    Niini skrev 2011-07-29 09:39:55 följande:
    Beror helt på ens huvudform o sånt hur en "stor" frisyr ser ut. På mig var det inte alls snyggt med stor bulle i skallen :P Men låt frisören laga frisyren en gång o säg åt henne sen att du vill ha större/mindre. Så gjorde jag, provade oss fram o det blev super till sist :)
    Jo, jag tänkte det, jag tyckte det bler för mycket volym sist, så han får göra det mindre denna gång, Vad bra det är med provuppsättning!
  • Å och D
    Niini skrev 2011-07-29 09:39:55 följande:
    Ditt hår blev jättesnyggt förresten, inget jättehuvud så långt ögat nådde, men ändå volym :)
  • Å och D

Nu tror jag att jag hittat rätt... Vad tycks om denna?

Uppsättning skapad på Kalufsmakarn Hårdesign (nr123)

• Jag han
    Å och D skrev 2011-07-29 12:28:02 följande:
    Nu tror jag att jag hittat rätt... Vad tycks om denna?

Jättefin!
  • Niini
    Å och D skrev 2011-07-29 12:08:58 följande:
    Ditt hår blev jättesnyggt förresten, inget jättehuvud så långt ögat nådde, men ändå volym :)
    Tack :) var som sagt supernöjd med frisyren.
Svar på tråden Tveksam kring frisyr...