fru2011kanske skrev 2011-07-29 14:05:41 följande:
Vi har tre barn, 8 år, 4,5 och 2 och vi har valt att åka på en kortare resa till NY själva och sedan tänkte vi komma iväg på sol och bad semester till våren med barnen (och då får vi ev min mamma och min syster m familj med oss) .
Mitt råd är kanske att ni åker iväg på en kortare resa bara ni, behöver ju inte resa så långt. Vi har varit iväg på kryssning till Riga och Tallin förut och det är ett kanonsätt för oss att komma ifrån vardagen och få ha liten koncentrerad semester utan att det blir alltför mycket jobb med barnvakteriet.
mmm saken är ju den att vi vill få¨lite bad och gärna sol, men vet ju att Danmark kan ha badhotell som är mysiga. Men det kommer nog kännas bäst att göra som så :) Så slipper barnen resa själva m. sin mormor :)
ElinFalk85 skrev 2011-07-29 14:36:08 följande:
när jag va i deras ålder blev jag lämnad hos mormor och morfar när mamma och mina äldre (dom är 7,8 och 12 år äldre än mig) drog till italien. jag har inte fått några men än så länge iaf och idag är jag 25,5 =).
hehe näe eg. kommer de säkert må toppen hos mormor.
Saken är den att deras mormor ä 64 år och halvskruttig & vi oroar oss för att en vecka m. 2 små barn kan bli för mkt för henne (& att ha flera olika barnvakter kanske blir jobbigt för dem)