• Å och D

Lockar som verkligen håller?

Ska ha håret halvt utssläppt på bröllopet med lockar. Hur får man lockar att håla, riktigt ordentligt? Har fått höra att lockar från värmspolar har svårt att hålla även om man har massor av spray?

Ska man kanske rulla upp håret själv innan man går till friören, kanske med liet käck läggningsvätska? Så kan ju frisören lägga all tid på styling...?

• Svar på tråden Lockar som verkligen håller?
  • jkbr

lockar som rullas på blött hår med hederliga spolar och sitter i tork  håller bäst  men det ser ofta inte så naturligt ut som många vill ha men det är som håller bäst. 
    det är ingen bra ide att rulla det innan man går till frisören för det är halva grejen att rulla det om man ska styla det. (om det ska rullas)

• Arlanda2011

Lockar lockade med plattång brukar hålla jättebra!

• Jossen

Ja, MYCKET spray, MEN inte på samma gång, då blir håret för tungt. Utan spraya en del, på långt avstånd och sedan "fyller" man på. Håret ska inte vara blött av sprayet... Hoppas du förstår:)

• Tårtsmula

Ja, det där var en bra fråga. Jag tycker det är jättefint med lockar i håret. Jag som har självstripigt hår har fantastiskt svårt att behålla en lock mer än 45 min...

• Fracklands

Jag skulle diskutera mitt specifika hår med den som ska styla håret. Hennes arbete kanske blir helt förstört om du har en massa läggningsvätska och grejer i innan du kommer dit. Dessutom ska man inte tvätta håret samma dag för då är inte håret helt torrt.

Prata med henne skulle jag säga.

• EllaBella

Jag hade utsläppt hår med lockar på vårt bröllop och eftersom jag absolut inte hade tid att gå till frisören på bröllopsdagen fick jag gå dagen innan (!). Japp, det höll  

Såhär gjorde jag. Tvättade håret dagen innan frisörbesöket, så att håret hann bli lite halvskitigt (då får håret naturlig stadga, ett nytvättat hår är alldeles för "glatt"). Frisören lockade med tång och sprayade lätt med en spray som främjade lockar och hade lite stadga, innan hon lockade en slinga. I övrigt inga produkter. Däremot beror hållbarheten till största del vilken hårtyp man har, har man tunnt och glatt hår så kommer inte ett berg av produkter göra någon större skillnad.

Finns en bild i mitt galleri om någon vill se resultatet  

• Godis

Lägg absolut inte upp ditt hår på spolar INNAN du går till frisören. En frisör vet hur man får till håret även om det är svårlockat. Om inte annat så märker ni det när det är dags för konsultation/testfrisyrer.

• Kelany

född med typiskt nordiskt bebis-hår så har även jag svårt att få lockar att hålla...

MEN det finns en JÄTTEBRA spray, got2b, från swartzkopf (hur i hela världen det nu stavas)
    knallgul flaska (som påminner lite om en huligantuta enligt vissa...)

googla bilder, och gå sen till närmsta coop/hemköp/h&m (h&m är dyrast dock...)
    kostar runt 50-80kr beroende på ställe, men så sjuuuukt värt det!!

Svar på tråden Lockar som verkligen håller?