• Kelany

höst/vinter-blommor?

tjoho, jag har problem (lång tid kvar dock)

jag och min m2b ska ha ett höst eller vinterbröllop 2012, och jag funderar på vad som faktiskt finns tillgängligt i blomväg då, som inte råkar vara en julstjärna helt enkelt...

och nej, jag vill helst inte ha rosor, och absolut inte tulpaner...

• Svar på tråden höst/vinter-blommor?
  • passionsblomman

Väldigt mycket i blomsortimentet finns året om, som liljor, kallor, orkidéer, nejlikor, rosor etc etc. Utöver det är det i början av säsongen för blommor som anemoner, hyacinter, syrener (jo, faktiskt), tulpaner och amaryllis.

Men det intressanta är egentligen inte exakt vilken blomma, utan vilken stil och känsla du vill ha på din bukett? För med vägledning av vem du själv som person är, hur din övriga utstyrsel kommer att se ut, vad för miljö eller tema ni har för ert bröllop osv, kan en duktig floriat sedan hjälpa dig. Att ta fram ett kreativt och unikt förslag på en bukett som speglar dig och blir pricken över i och ett vackert smycke bara för dig, är så mycket roligare -ocjh lättare-tycker jag, ifall man som hantverkare och kreatör får lite spelrum och plats att visa både vad man kan och vilka intressanta blommor och material det finns att arbeta med.

Det är svårt att vara modig när man är ett mycket litet djur
Svar på tråden höst/vinter-blommor?