Min syster vill styra mitt bröllop
Jag och min man skall gifta oss inom kort.
Då min syster redan har gift sig för några år sedan så bad vi henne om lite hjälp med planering osv.
Hon har många gånger varit hjälpsam, men nu känns det som om allt rasar ihop.
Problem 1: Hon tycker inte att vi ska bjuda vissa av våra gäster (ca 70 st av 100 gäster för att vara exakt)
för dom passar inte in och kan inte uppföra sig anser hon. Jag förklarade för henne att dom kommer att bli bjudna vare sig hon vill det eller inte. Svaret jag fick var att om någon av våra gäster tog ett glas för mkt så skulle hon slänga ut dom från vårat bröllop.
Då kom problem 2: Om hon blir placerad bredvid vissa personer så vill inte hon komma på bröllopet. Lite jobbigt då hon skall vara festfixan och hålla i talen mm.
Problem 3: Hon har sagt till vissa att vi ska gifta oss, dessa kommer då till mig och frågar om dom ska bli bjudna... jag är så snäll så jag inte kan säga nej... vi har dock inte skickat ut inbjudningskorten så jag kan skippa det... anser att det är hennes vänner och inte våra. Samt att om dessa vännerna till henne blir bjudna så måste vi bjuda deras partners, som vi aldrig ens har träffat. Det vill inte jag göra. En av hennes vänner ska göra våran tårta. Problemet är nu att nu är dom ovänner. Så nu vet jag inte om hon ska göra tårtan eller om jag ska leta efter någon annan.
Problem 4: Hon anser att jag är taskig om hennes dotter och son (mina gudbarn) inte får vara brudnäbbar alt ringbärare. men vi har sagt nej då vi inte vill ha det och min kille har 1 bror och syster i samma ålder som skulle ochså få vara det i så fall.... men då sa hon bara att dom var ju inte lika viktiga.
Vad ska jag göra med allt det här? Jag gav henne ansvaret för att hjälpa mig leta upp någon som kan fixa en tårta. Lite underhållning på festen och vilka som ska hålla tal och osat. Inte att skriva hela gästlistan, bestämma hur mkt alkohol vi vill servera och vilka som skall ingå i brudföljet, Hon försöker även ändra i våran matmeny och vem som ska göra min sminkning och hår, när jag får min klänning så har hon kanske avbeställt min och beställt en som hon anser att jag ska ha.
Snälla hjälp mig