• fru i augusti

Brudskål / Välkomstdrink - Vad bjuder ni på?

Vi dricker inte mousserande vin så ofta och jag har dålig koll på olika sorter. Letar därför efter tips på vad vi kan bjuda på.
    Är det någon som bjuder på alkoholfri brudskål? Vad har ni isf tänkt att ha i glasen?

Fick ett tips att blanda Martini Rosé med fruktsoda. Blir det gott?

• Svar på tråden Brudskål / Välkomstdrink - Vad bjuder ni på?
  • Jossis81

vi ska ha henkell trocken och chokladfontän :) Alhoholfritt alt blir pommac!

• Lilflo

Vi hade till välkomstskål swedish amadeus. vitt mussernade vin och till brudparetsskål hade vi blue nune gold edition med guldflaggor i, också det vitt och mousserande. De flesta tyckte det var speciellt med guldflaggorna.

det första kan man köpa på systemet det andra får man beställa där.

Lycka till!

• Chicita

Jag föredrar personligen Moët et Chandon. Men det är en champagne, så den kostar ju lite.

Annars tycker jag att Asti Cinzano är bättre än Chapel Hill och Freixenet
    Henkel Trocken är rätt ok också.

Alkoholfritt alternativ, tja då skulle jag satsa på det mousserande jordgubbs(vinet) dom har i sitt sortiment. Det är riktigt bra faktiskt...

Vi kommer att ha ett spritsigt (med andra ord, det är lite mousserande) rödvin istället. Det passar bättre till vårt tema. Minns dock inte namnet på den...

• ClaraH

Vi ska ha Prosecco la Robinia som är ett mousserat vin. Vi ska ha lite mingel före vigseln och då bjuder vi bara på alkoholfritt. Till det valde vi Billabong som är ett avalkoholiserat mousserat vin. Annars får man cider eller mineralvatten om man vill ha alkoholfritt till brudskålen.

• Topsy

Hejsan!
    Vi ska ha Chapell Hill (mousserande vitt) som välkomstdrink.Vi valde den frostade flaskan som har snäppet sötare innehåll, den finns även i alkoholfritt både på systemet och i matbutiker.
    Serveras kall och är kanonfin.Rekomenderas varmt.
    Lycka till!

• GeneralElectric

Våra gäster fick som brudskål Punsch Royale, som M2B lärde mig uppskatta på vår första dejt.
    Det är egentligen champagne + punch (4 cl punsch, toppa med champagne i fina glas) men vi hade nog något enklare mousserande eller möjligen en crémant.
    Vet inte vilket slags mousserande det blev – för den kompis som fick i uppdrag att skaffa alla flaskorna på Systemet på vår bekostnad valde otroligt nog att ge oss detta och punschen som bröllopspresent och ville inte ha någon ersättning (trots att han förstörde ryggen på att kånka en massa lådor...). Vi fotograferades medan personal blandade till drinkarna och såg aldrig flaskorna... Men gott blev det!
    Man kan göra en Punsch République som alkoholfritt, tror det är med pommac – men vet ej vad man har istället för punschen.
    För sommarbröllop skulle jag annars göra en alkoholfri bål med fläder.

• fru i augusti

Å, inser att det lät som om vi inte ville ha mousserande vin, men det kan vi absolut tänka oss. Önskade tips på vad bara eftersom vi har dålig koll på vad som är gott eftersom vi sällan dricker det. Vad gäller alkoholfritt så behöver vi det till några av våra gäster, därav undran över något gott alternativ

• Chicita
    Rickina skrev 2011-08-02 13:03:44 följande:
    Vårt alkoholfria alternativ: Var mousserande jordbuggsvin från systemet. Billigt och otroligt gott.
    Det moussernade vinet med alkohol köpte vi i tyskland: www.puttgarden.border-shop.dk/sortiment/champ... och det var MYCKET uppskattat!
    Förlåt förlåt, men jag tycker sånt här är jättekul (jag kan själv vända på ord eller bokstäver ibland, så jag dömer inte...)

Jordbuggsvin ?

Buggar jordgubbarna, eller är det en bugg i vinet? Flört
    jag älskar avigsidan.nu om ni undrar... Tungan ute
  • Emma83brud

Vi har hittat en favorit som heter Cape Crown (mouserande vin från Syd Afrika)
    Alkoholfritt - Pommac.

• Rickina
    Chicita skrev 2011-08-02 13:05:54 följande:
    Förlåt förlåt, men jag tycker sånt här är jättekul (jag kan själv vända på ord eller bokstäver ibland, så jag dömer inte...)

Jordbuggsvin ?

Buggar jordgubbarna, eller är det en bugg i vinet? Flört
    jag älskar avigsidan.nu om ni undrar... Tungan ute
    HAHA!!!! Det var fantastiskt roligt, såg inte det själv naturligtvis! :D Det är buggande svin i faktiskt :D
  • Chicita
    Rickina skrev 2011-08-02 13:33:10 följande:
    HAHA!!!! Det var fantastiskt roligt, såg inte det själv naturligtvis! :D Det är buggande svin i faktiskt :D
    Åhå.. på det viset Skrattande
    Det är alltså den nya inneprylen...
    Det måste vi också skaffa då Flört
  • TessJeppsson

Vårt bröllop var i Spanien. Så hela vårt bröllop gick i spanskt tema såklart. Så det passar att vi älskar Cava. Det blev Anna de Cordoniu Brut. 

Svar på tråden Brudskål / Välkomstdrink - Vad bjuder ni på?