• Tinzi

När skicka ut inbjudan till dem i utlandet resp sverige?

Hur hade ni gjort...

Vi har gäster i Spanien, Australien mm! Som nog behöver mer tid på sig att spara pengar till resa/planera resa till sverige. när hade ni skickat ut inbjudan om bröllopet var i Maj?

Och sen är jag rädd att om jag inte skickar till alla samtidigt så kan de utländska gästerna råka försäga sig till de andra tex på facebook och då blir det ju ingen överraskning för dem. (ingen vet)

Hur hade ni gjort?

• Svar på tråden När skicka ut inbjudan till dem i utlandet resp sverige?
  • saxomanix

Skicka dem nu!!!  särskild om du har gäster från Australien!!! det blir ju bara dyrare med flyget om man väntar för längre. Flera måste dessutom ange semersterdagarna rätt tidigt (t.ex. januari). då är det bra att de vet när bröllopet ska vara...

Vi kommer gifta oss i juni och kommer skicka ut inbjudningarna i september/oktober. Beställde dem igår :)

• bruden

Vi har gäster från Norge så vi räknade med några dagar extra på postgången. Deras postades först och veckan efter postades de till Sverige. Vi skickade ut inbjudningar i slutet av april, OSA var 6/6 och bröllopet är på lördag. Vi gjorde så pga många planerar semester tidigt så att de inte hittade på nåt annat på vår dag

• MaddeåMats

Du har inte funderat på att bara skicka en enkel save-the-date?
    Annars hade jag nog skickat inbjudningarna i höst, i alla fall till dem som bor utomlands, vi hade bara gäster från sverige och skickade ut dem i mitten av februari, vi gifte oss 11 juni.

• Tinzi
    MaddeåMats skrev 2011-08-02 09:37:36 följande:
    Du har inte funderat på att bara skicka en enkel save-the-date?
    Annars hade jag nog skickat inbjudningarna i höst, i alla fall till dem som bor utomlands, vi hade bara gäster från sverige och skickade ut dem i mitten av februari, vi gifte oss 11 juni.
    Känns som en onödig kostnad då inbjudningarna redan är klara :)
    saxomanix skrev 2011-08-02 09:31:42 följande:
    Skicka dem nu!!!  särskild om du har gäster från Australien!!! det blir ju bara dyrare med flyget om man väntar för längre. Flera måste dessutom ange semersterdagarna rätt tidigt (t.ex. januari). då är det bra att de vet när bröllopet ska vara...

Vi kommer gifta oss i juni och kommer skicka ut inbjudningarna i september/oktober. Beställde dem igår :)
    Men ni skickar först till dem som bor utomlands och sen till dem i sverige?
  • GeneralElectric
    Tinzi skrev 2011-08-02 09:40:25 följande:
    Känns som en onödig kostnad då inbjudningarna redan är klara :)
    saxomanix skrev 2011-08-02 09:31:42 följande:

Men ni skickar först till dem som bor utomlands och sen till dem i sverige?
    Ni behöver inte ha någon kostnad för ”håll datumet”-kort. Vi började med att varsko de gäster som bor på andra kontinenter, eftersom de behöver väldigt gott om tid bara på att ställa in tanken på en Sverigeresa en viss tid. Men ni gjorde inga märkvärdiga kort, utan nöjde oss med att maila dem. Eller tja, jag gjorde en grej av mailet till ”mina” vänner, och skickade dem ett fotografi på vår bröllopskyrka i mailet där jag hade skrivit: ”Be there or be square” (med en stor pil från ”there” till kyrkan) så att det blev mer som ett vykort. Men gratis var det ju, utom tiden!
    Vi gifte oss i juni, och de första utländska (mest långväga) gästerna fick veta i december-januari. Det blev säkert lite kort varsel för vissa, men de hade kanske inte kunnat planera in en Sverigeresa i juni hur långt innan de än hade fått veta det.
    Sedan bjöd vi in folk successivt med formella kort från mars och framåt. Vi hade kanske 15 inbjudningsutskicks-omgångar, och två månader före vigseln slutade vi bjuda in folk som behövde resa långt.
Svar på tråden När skicka ut inbjudan till dem i utlandet resp sverige?